142769 – 29022016 – Asociația Patronală a Transportatorilor – Europa 2002 nu este de acord cu proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule, condiderându-l, prin efectele pe care ar urma sa le produca, total potrivnice intereselor reale ale asiguratilor in general si ale industriei de transport din Romania in special.
”Autoritatea de Supraveghere Financiara, in loc sa fi verificat multiplele sesizari privind majorarile nejustificate de prime RCA venite din partea reprezentantilor industriei de transport incepand cu luna octombrie 2015, in loc sa fi luat toate masurile legale si necesare pentru a stopa fluxul de majorari neintemeiate ale tarifelor RCA si in loc sa fi intreprins toate diligentele pentru ca prevederile protocolului din data de 22 decembrie 2015 sa isi produca efectele in cel mai scurt timp, in teorie, a regizat, in grupuri de lucru, un proiect de lege al RCA care in practica a ieșit ca o piesa nereusita de teatru cu mai multe scenete tragi-comice, dar cu mesaj dramatic pentru industria de transport”, se arată într-un comunicat remis PROMPT MEDIA.
”Proiectul de lege u care ASF doreste sa se prezinte in Parlamentul Romaniei este o reconstructie eronata a normelor de reglemantare pe scheletul vechii Legi 136/1995, rezultatul fiind unul infiorator pentru asigurati, deoarece prin acest proiect drepturile si privilegiile companiilor de asigurari s-au inmultit, iar drepturile asiguratilor s-au diminuat, fortificandu-se si consolidandu-se starea de captivitate a consumatorilor. In acest context este condamnabila atitudinea ASF care, de-a lungul discutiilor cu patronatele, s-a dovedit a fi un destoinic aparator al intereselor companiilor de asigurari, participand in mod activ la aservirea si inrobirea asiguratilor de catre asiguratori.”
APTE 2002 precum si celelalte patronate din industria de transport au prezentat nenumarate dovezi pentru a proba majorarile inadmisibile a tarifelor RCA cu 200% – 300% incepand cu partea a doua a anului 2015, dar ASF nu le-a luat in considerare, aratand ca majorarile s-au facut pana la 50% si ca nu este nimic in neregula cu primele practicate de companiile de asigurari. ASF nu si-a schimbat atitudinea nici dupa ce institutia Consiliului Concurentei a prezentat un raport in care recunoaste ca la transportatorii de marfa tarifele RCA s-au majorat intre 19% si 183% si nici dupa ce s-a dovedit ca dupa implementarea Insolvency II in Polonia tarifele au scazut cu 20%, iar in Bulgaria cresterea a fost doar de 5%, în ambele state existand asiguratori cu capital majoritar de stat . In acest context APTE 2002 solicita autorizarea de urgenta a EximAsig pentru practicarea asigurarilor RCA si solicita institutiilor de stat competente sa faciliteze in mod celeritiv accesul pe piata RCA al acestui asigurator cu capital integral de stat. – PROMPT MEDIA
foto:glsa.ro