142460 – 11022016 – Federația Asociațiilor de Consumatori susține proiectul de lege cunoscut sub denumirea de ”darea în plată” ca mijloc european, dar și de echitate socială, în contextul în care în România ultimilor 26 de ani partea de conștientizare, educare și informare a fost numai la nivel declarativ, iar ceea ce s-a făcut real a fost doar punctual și nesemnificativ la nivelul întregii populații care se află în contact cu serviciile financiar bancare.
”Dezavuăm în mod categoric practica de presiune exercitată în piață, înaintea dezbaterilor și aprobării în forul legislativ a acestui Proiect de Lege și sperăm că atât membrii comisiilor cât și reprezentanții cetățenilor în forul suprem legislativ al țării să nu fie influențați de astfel de presiuni. Felicităm mesajul Guvernatorului Băncii Naționale a României care a declarat că o astfel de lege este necesară și considerăm că aplicarea acesteia cu celeritate ar aduce un climat de echitate socială. Ne reamintim despre implementarea Directivei Europene prin Ordonanța 50, unde presiunile exercitate de o anumită parte a industriei au fost foarte mari, dar și promisiunile de găsire a unor formulare de informare, educare, transparență și echitate, promisiuni care din păcate nici până astăzi nu s-au regăsit implementate în societatea românească. Suntem alături de orice inițiativă de dialog în vederea identificării unor soluții reale, concrete și aplicabile imediat, în vederea detensionării situației, dar mai ales pentru creșterea încrederii cetățeanului în mecanismele financiar bancare, în vederea creării unei stabilități în contextul situației geo-politice și geo-strategice a României, cât și în contextul unui an cu 2 tururi de alegeri: locale și parlamentare. Sperăm ca, atât în agenda factorilor politici, ai mediului de afaceri, cât și ai industriei financiar bancare, să se regăsească cu adevărat cetățeanul și să se realizeze măsuri urgente în vederea identificării unor soluții clare și concrete pentru cetățenii aflați în dificultate și mai ales pentru o aplicare unitară pentru contractele în care au fost identificate clauze abuzive a acelorași măsuri compensatorii și de reglementare fără a mai îngreuna instanțele de judecată cu sute, mii, zeci de mii de cazuri, în condițiile în care unele contracte tip se regăsesc pentru foarte mulți consumatori. Ne arătăm în continuare disponibilitatea de parteneriat și dialog în vederea identificării unui mecansim real, într-o piață europeană cu adevărat la standarde europene, pentru a nu mai fi diferențe între cetățeanul român și cetățenii celorlalte țări membre ale Uniunii Europene, atât din perspectiva drepturilor, cât și a obligațiilor statutate prin legislația europeană, națională și nu în ultimul rând de moralitatea unei piețe corecte, transparente, echidistante și mai ales de încredere. Reamintim că, în data de 15 martie 2013, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori, a fost lansat primul Centru Național de Consiliere și Consultanță al Consumatorilor în domeniul financiar bancar, mijloc real de găsire a unor alternative prin dialog și comunicare între cetățeanul consumator și reprezentanții industriei financiar bancare. Sperăm să nu fie doar o inițiativă timidă și unică și credem cu tărie că doar prin dialog, parteneriat și transparență se pot găsi rădăcinile unei încrederi reciproce.”, se arată într-un comunicat de presă. – PROMPT MEDIA