– 142168 – 27012016 – Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis să aplice o amendă de 30.000 de lei postului de televiziune Realitatea TV pentru emisiunea “Breaking News” difuzată în data de 22.11.2015, în care tema discuțiilor din platou a fost tragedia de la Clubul Colectiv și modul în care au primit asistență medicală victimele incendiului. Radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 3 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi nici de cele ale art. 30, art. 40 alin. (1) și (3), art. 64 alin. (1) lit. a) și b) și art 67 din Codul audiovizualului și o amendă de 25.000 de lei postului de televiziune România TV pentru încălcarea, după caz, a prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi ale art. 40 alin. (1) și (2), art. 64 alin. (1) lit. a), art. 65 lit. c) și art 67 din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunilor ”Ediție specială” din 20.12.2015, ”România de poveste” din 09.01.2016 și ”Breaking News” din 10.01.2016 în care subiectele abordate au fost legate de Casa Regală a României (exemple titluri: ”Moartea Regelui Mihai, ce se ascunde, scandal uriaș, cine se bate pe averea familiei regale”/ România de poveste; ”Ofițeri acoperiți, infiltrați la vârf în Casa Regală”/ Ediție specială), precum și a emisiunilor „Ediție specială” din 01.10.2015 și ”România te vede” din 03.10.2015 în care s-au dezbătut subiecte care aveau legătură cu Alina Gorghiu, co-președinte al PNL (exemple titluri: ”Cum a ajutat Alina Gorghiu mafia să ia bani grei” sau ”Alina Gorghiu, în instanță cu penali celebri”/ România te vede).
De asemenea, Consiliul Naţional al Audiovizualului a hotărât să emită decizie privind intrarea în legalitate în privinţa spoturilor publicitare care au fost difuzate de posturile de radio în campania de promovare pentru produsul Nokian Tyres, (pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 29 alin. (1) lit. f) din Legea audiovizualului), precum și decizie privind intrarea în legalitate în privinţa spotului publicitar la suplimentul alimentar Genacol, spot difuzat, la această dată, în emisiunile de teleshopping (pentru nerespectarea prevederilor art. 120 alin. (1) din Codul audiovizualului).
În aceeaşi şedinţă, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de Serviciul Inspecție ca urmare a sesizărilor primite și a decis să aplice o amendă de 15.000 de lei postului Tele M Iași pentru mai multe ediții ale emisiunii Raport de caz, la difuzarea cărora nu s-a ținut seama de prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și nici de cele ale art. 40 alin. (2) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Totodată, Consiliul Naţional al Audiovizualului a hotărât să emită decizie privind intrarea în legalitate în privinţa spotului Avantgarden 3 (difuzat de 3 posturi locale) aferent campaniei de promovare a unui cartier rezidențial din Brașov (pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 29 alin. (2) lit. d) din Legea audiovizualului). – PROMPT MEDIA