140500 – 14102015 – Deputatul ALDE de Maramureş, Cornelia Negruţ, i-a sesizat ministrului Transporturilor, Iulian Matache, o serie de disfuncţionalităţi din activitatea TAROM, survenite în timpul unei vizite oficiale efectuate peste hotare. Într-o întrebare adresată miercuri, parlamentarul l-a informat pe ministrul Transporturilor despre situaţia incredibilă în care s-a aflat delegaţia Parlamentului României în timpul unei deplasări externe efectuate zilele trecute în Mexic.
”La întoarcere, duminică 11 octombrie a.c., a relatat Cornelia Negruţ, aeronava TAROM care a operat zborul a ajuns cu o întârziere excesivă la Madrid. Aici, în timpul aşteptării de circa cinci ore, la care s-au adăugat şi cele cinci ore de tranzit, membrele Parlamentului României au beneficiat de un tratament absolut necorespunzător din partea companiei aviatice a statului român. Practic, am fost trimise la un simulacru de restaurant din incinta aeroportului, însă acolo era cu neputinţă să poţi alege ceva decent de mâncare. Mai mult, am fost puse să aşteptăm în condiţii improprii, cu toate că biletele noastre erau la o clasă mult superioară decât alternativele oferite de TAROM. În final, pentru ca tacâmul să fie complet, avionul a aterizat luni dimineaţă în Bucureşti cu şase ore întârziere, însă ne-am trezit fără bagaje! Mai mult, la peste 24 de ore de la incident, încă nu am fost informaţi de companie când ne vom recupera bagajele!”
Deputatul ALDE i-a mai transmis ministrului că ”modul în care TAROM îşi tratează clienţii nu este potrivit cu eticheta de companie europeană de transport care are servicii de o calitate superioară”. ”Nu vreau să mă gândesc ce atitudine se poate avea cu un pasager obişnuit, care plăteşte cu bani grei un bilet pentru a călători în condiţii optime cu cursele TAROM, dacă cu reprezentanţi ai statului român s-a putut avea un asemenea comportament”, a mai precizat parlamentarul de Maramureş.
Având în vedere situaţia relatată, Cornelia Negruţ l-a întrebat pe ministrul Iulian Matache cum are în intenţie să acţioneze în vederea normalizării conduitei de acţiune a companiei TAROM, atât în raport cu clienţii, cât şi cu preţurile excesive practicate.
”Pe de altă parte, l-am informat pe ministrul Transporturilor că şi parlamentarii din teritoriu se confruntă permanent cu mari probleme pe cursele interne ale TAROM, unele dintre acestea întârziind decolarea chiar cu 4-5 ore, aşa cum este frecvent cazul zborului Satu Mare – Bucureşti. Motivul invocat cel mai frecvent este defectarea aeronavelor, însă acest fapt pune în pericol prezenţa parlamentarilor la lucrările în comisii, şedinţele de grup sau de plen. Consider că nu este normal ca atunci când ai un contract ferm cu o instituţie care îţi asigură un venit fix, sigur şi la timp, să tratezi aceste servicii la modul superficial”, a conchis deputatul Negruţ. – PROMPT MEDIA