140487 – 14102015 – Pe site-ul ANAF a fost publicat proiectul de ordin al președintelui ANAF, care include modelul și conţinutul declaraţiilor care trebuie depuse în legătură cu persoanele cu rezidență în alte state ale UE, ce înregistrează venituri în România.
România, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, are obligația să transmită statelor membre informații pentru anumite categorii de venituri, respectiv venituri din muncă, remunerații plătite administratorilor și altor persoane asimilate acestora, produse de asigurări de viață, potrivit Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă in domeniul fiscal, transpusă in Codul de Procedura Fiscală.
Autoritățile locale trebuie să colecteze informații de la persoanele rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene care obţin venituri de natură salarială sau asimilate acestora. De asemenea, autoritățile locale trebuie să colecteze date despre asigurările de viață contractate pe teritoriul României, informaţii stabilite la nivelul Comisiei Europene. Totodată, potrivit art. 531 alin. (4) din OG 92/2003 republicata, plătitorii veniturilor/remunerațiilor, dar și asigurătorii, au obligația transmiterii către Agenția Națională de Administrare Fiscală, declarațiile informative ce vor conține date cu privire la tipurile de venituri menționate anterior. – PROMPT MEDIA