La examenul de Evaluare Națională, în județul Giurgiu s-a reușit performanța ca pe lângă cei 8 elevi cu medii de 10 și mai mulți cu medii peste 9.80 să se constate că au fost destui candidați cu mediile generale cele mai mici din țară, medii cuprinse între 1.00 și 3, 40 !
Agonie și extaz
Din păcate pentru imaginea învățământului românesc numărul celor care au demonstrat că anii petrecuți pe băncile școlilor nu au reprezentat nimic este semnificativ . Dacă ne raportăm doar la elevii care au obținut medii de 3, 40; 3, 30; 3,22; 3,12; 3,00; 2,90; 2,70 și 1,00 , vă putem informa că numărul lor este destul de mare. Notele foarte mici din acest an sunt îngrijorătoare în condițiile în care dificultatea subiectelor a fost medie.
Școlile din care provin acești elevi sunt atât din mediul rural cât și din oraș. Printre școlile din Giurgiu ai căror elevi au obținut medii de 3.00; 2.60 și 2.00 sunt cei de la Școala nr. 10 din Giurgiu, Scoala nr. 5, Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” și Școala nr.3.
În mediul rural școlile care s-au ”evidențiat” prin astfel de medii sunt școlile din : Malu Spart, Frătești, Comana, Gostinu, Bolintin, Prundu și Iepurești unde s-a obținut chiar performanța de neegalat de a se nota cu 1.00 examenul de Evaluare Națională!
În ceea ce îi privește pe copiii minunați care au obținut medii de 9 și 10, ne întrebăm totuși cât este meritul orelor de curs și cât al zecilor de ore de meditații? O întrebare care ar trebui să genereze dezbateri serioase despre starea învățămăntului actual, despre profesionalismul dascălilor și motivația elevilor, cât și despre gradul de implicare al părinților…
(Marian TARU)