138474 – 20072015 – In primul semestru al anului 2015 au fost inregistrate cresteri semnificative ale sumelor suplimentar stabilite in cadrul inspectiilor fiscale ce au vizat verificarea preturilor de transfer practicate de catre contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoanele afiliate, potrivit unui comunicat al ANAF.
Au fost stabilite obligatii de plata suplimentare de 136 milioane lei si au fost diminuate pierderi fiscale cu circa 207 milioane lei.
De asemenea, baza impozabila stabilita suplimentar a fost de aproximativ 614 milioane lei.
Preturile de transfer (transfer pricing) sunt preturile la care se fac tranzactii intre firme parte a aceluiasi grup si sunt folosite frecvent de marile firme pentru „optimizari” fiscale, favorizand anumite filiale, in speta cele din tari cu regim de taxare mai bland.
Potrivit legii, tranzactiile trebuie derulate la cotatii „de piata”, adica la niveluri la care s-ar face si intre firme care nu sunt „inrudite”.
„Per ansamblu, rezultatele aferente preturilor de transfer in perioada ce a facut obiectul analizei au adus direct la bugetul de stat venituri suplimentare si au creat premisele pentru venituri fiscale viitoare, prin viitorul impozit pe profit aferent diminuarii pierderii fiscale”, sustine ANAF.
Sumele suplimentare aferente primului semestru al anului 2015 sunt cu circa 130 % mai mari decat obligatiile fiscale de plata stabilite suplimentar, aferente intregului an 2012, „ceea ce demonstreaza viabilitatea modului de reorganizare si regandire a derularii activitatii ANAF, inclusiv pe problematica preturilor de transfer, ce au intervenit la nivelul anului 2013”.
Potrivit Fiscului, se poate remarca o tendinta la nivelul contribuabilor de intrare in zona de rezultate pozitive, respectiv de crestere a gradului de conformare voluntara: „Astfel, constatarile recente aferente inspectiilor fiscale in cadrul carora au fost verificate preturile de transfer vizeaza preponderent stabilirea de obligatii fiscale de plata suplimentare si mai putin diminuarea pierderii fiscale.” – PROMPT MEDIA