137278 – 04062015 –Deputatul UNPR Florin Gheorghe nu va susţine o nouă lege a educaţiei făcută în grabă, fără consens politic şi fără parteneriatul actorilor implicaţi în procesul de învăţământ, doar pentru a crea senzaţia de moment că s-ar face reformă: ”Cred că suntem campioni mondiali la numărul de legi ale educaţiei adoptate în numai câţiva ani, dar mai ales modificate şi completare, în vreme ce statele pe care le invidiem au legi ale educaţiei adoptate în urmă cu multe decenii! Este îndreptăţită atât nemulţumirea cadrelor didactice, cât şi a părinţilor, bulversaţi de nenumăratele modificări aduse celei mai importante legi pentru viitorul unei naţii, legea învăţământului. Note, nu calificative! Calificative, nu note! Evaluare şi admitere la clasa a VIII-a! Doar evaluare! Doar admitere! Clasa pregătitoare la grădiniţă! Nu! La şcoală! Trăim o telenovelă tristă în care miza este chiar destinul copiilor noştri! Nu spun nicidecum faptul că actualul sistem de învăţământ duduie de performanţă şi că nu ar avea nevoie de reforme serioase. Din păcate, la noi, însuşi termenul de reformă s-a compromis! Cum îi trece vreunuia o idee prin cap, gata şi „marea reformă”. Eu cred că nu ar trebui să uităm experimentul Funeriu, în care un atotştiutor s-a izolat în turnul de fildeş, ignorând sugestiile tuturor celor implicaţi în procesul de învăţământ. Astfel, chiar dacă intenţiile sale au fost bune, s-a ales praful de toată reforma din învăţământ. Nu a crescut nici performanţa din preuniversitar, nici din instituţiile de învăţământ superior, ci, dimpotrivă, nu ne putem da încă seama dacă s-a produs vreo schimbare în bine, căci pe cele în rău le vedem cu ochiul liber. Eu nu voi susţine o nouă lege făcută în pripă, doar pentru a da satisfacţie orgoliilor unora sau pentru a satisface unele interese de grup ale altora. Voi susţine, în schimb, o lege în care atât partidele politice, cât şi instituţiile chemate să o implementeze vor ajunge la consensul că este o lege pentru cel puţin 20 de ani, modernă, performantă, care să creeze predictibilitate şi care să nu se mai modifice la fiecare schimbare de ministru. Mai mult, ştim cu toţii că învăţământ şi cercetare fără finanţare este pură demagogie!” a adăugat deputatul UNPR. – PROMPT MEDIA
foto:evz.ro