Acasă Economie Bucureşti: Salariații disponibilizați de la Poșta Română vor beneficia de măsuri de...

Bucureşti: Salariații disponibilizați de la Poșta Română vor beneficia de măsuri de protecţie

DISTRIBUIȚI

137473  – 11062015 – Guvernul va asigura fondurile necesare pentru aplicarea, în cursul acestui an, a unor măsuri de protecție socială destinate salariaților care au fost disponibilizați la sfârșitul anului 2013 de la Compania Națională Poșta Română S.A.

În acest scop, Executivul a aprobat, printr-o hotărâre, alocarea sumei de 23,2 milioane de lei din bugetul asigurărilor pentru șomaj pe anul 2015 pentru plata venitului lunar de completare persoanelor disponibilizate de la C.N. Poșta Română S.A.

Acest venit lunar de completare se adaugă indemnizației de șomaj și se acordă în baza OUG 36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Conform OUG 36/2013, venitul de completare se acordă lunar, pe perioade stabilite diferențiat în funcție de vechimea în muncă, respectiv: pentru 12 luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani până la 10 ani; pentru 20 de luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani și până la 15 ani; pentru 22 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani și până la 25 ani; pentru 24 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă de cel puțin 25 de ani.

Conform acestor prevederi, persoanele disponibilizate de la C.N. Poșta Română S.A începând cu septembrie 2013 au avut dreptul la venitul lunar de completare pe o perioadă de maximum 24 de luni, în funcție de vechimea în muncă, începând cu finalul anului 2013.

Conform planului de disponibilizare aprobat de conducerea C.N. Poșta Română S.A., în perioada septembrie-noiembrie 2013 au fost disponibilizate 3650 de persoane. Obiectivele principale ale restructurării au vizat reducerea pierderilor din exploatare, obținerea unei competivități reale în condițiile unui piețe libere, atenuarea impactului social, eficientizarea actului managerial, utilizarea mai bună a potențialului uman și tehnic existent, diminuarea cheltuielilor financiare, se mai arată în comunicat. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.