135734 – 23032015 – Circa 400 de mijloace de transport din cele 1.663 ale RATB nu functioneaza in acest moment din cauza ca nu au piese de schimb, sustine Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei din partea PNL. Pentru punerea in functiune a acestora, regia are nevoie de circa 40 milioane de lei, potrivit aceleiasi surse.
„In 7 ani, numarul total al mijloacelor de transport (tramvaie, autobuze, troleibuze) s-a redus cu aproape 30%, de la 1.663 de unitati la 1.219, iar bucurestenii simt pe pielea lor degradarea continua a calitatii serviciilor prestate de RATB: nu exista un orar strict de succedare a mijloacelor de transport, timpii de asteptare in statii au crescut semnificativ, inghesuiala a crescut, iar benzile de circulatie speciale acopera o arie restransa din centrul Capitalei. In privinta subventiei platite RATB-ului de catre Primaria Capitalei, doar in ultimii 4 ani, Sorin Oprescu a vaduvit regia de aproape 90 de milioane lei. In anul 2016 se poate ajunge in situatia de a avea doar 1000 de mijloace de transport functionale pentru 2 milioane de locuitori. Consilierii Partidului National Liberal vor sustine, in cadrul discutiilor privind bugetul Capitalei pentru anul 2015, alocarea distincta a 40 de milioane lei pentru repararea si reintroducerea in circulatie a celor 400 de mijloace de transport imobilizateᅡ, a declarat viceprimarul Cornel Pieptea, potrivit Hotnews.
Acesta cere primarului Sorin Oprescu sa propuna spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti bugetul RATB pe 2015.
„Conform ordonantei nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare, ordonatorul principal de credite, adica Sorin Oprescu, are obligatia de a propune spre dezbaterea si votul forului legislativ local a bugetelor regiilor autonome din subordine. Activitatea RATB este prejudiciata de Sorin Oprescu prin nerespectarea acestei legi. Ca solutii pe termen lung, consilierii Partidului National Liberal propun realizarea de catre Primarul General a unui contract pentru prestarea serviciului de transport public de catre RATB, care sa contina modalitatea de calcul si de alocare a subventiei in raport cu obiective clare de calitate.De asemenea, propunem realizarea unui contract multianual de investitii pentru construirea de noi vehicule si pentru reparatiile capitale ale vehiculelor RATB. Mi-as dori ca Sorin Oprescu sa renunte la promisiunile fanteziste despre metrouri suspendate si autobuze electrice, si sa se aplece catre realizarea unei strategii realiste de transport pentru bucuresteni”, a mai declarat Pieptea. – PROMPT MEDIA