133963 –12012015 – O altă licitaţie suspectă la Primăria Capitalei a fost lansată pe 29 decembrie 2014 prin achiziţie directă şi cu ”circuit închis”, fapt dovedit şi de anunţul afişat pe site-ul de profil, unde s-a publicat doar invitaţia de participare. Termenul limită de închidere a licitaţiei, având ca obiect de activitate ”contract servicii”, a fost 12 ianuarie 2015 pentru ”creare şi operaţionalizare strategie Bucureşti-oraş mai sigur (safe-city)”, scrie puterea.ro
La sfârşitul lui 2014, principala preocupare a Primăriei Capitalei a fost lansarea mai multor licitaţii publice. Sub titulatura ”servicii pentru creare şi operaţionalizare strategie Bucureşti-oraş mai sigur (safe-city)”, Primăria Capitalei a lansat o licitaţie directă, dar nepublică, pentru care plăteşte 27.000 de euro fără TVA, sumă ce-i permite o atribuire directă de contract. Suspect este doar faptul că licitaţia nu a fost publică să poată participa toate firmele interesate.
Potrivit caietului de sarcini, contractul va avea două faze. Prima se referă la elaborarea ”Strategiei pentru proiectul Bucureşti-oraş mai sigur”, care va trebui realizată în trei luni de la emiterea notei de comandă. A doua fază priveşte elaborarea caietului de sarcini pentru proiectul safe-city, cu termen de realizare tot de trei luni.
Înregistrările camerelor video amplasate în oraş nu permit în acest moment decât căutări şi analize manuale ale filmărilor. Caracteristicile tehnice ale softului cerut de Municipalitate se referă la procesarea automată a imaginilor. Se urmăreşte posibilitatea segmentării obiectelor (autovehicul/persoană/animal) prin culoare, formă, textură, margini etc, apoi, să se poată estima mişcarea, segmentele şi urmărirea obiectelor în mişcare (persoane, vehicule, bagaje). Se mai urmăreşte posibilitatea detectării şi identificării faciale a persoanelor, vehiculelor şi bagajelor. De asemenea, softul va trebui să clasifice şi să detecteze evenimente şi comportamente suspecte. O altă categorie de cerinţe se referă la calitatea imaginilor (rezoluţie, compresie video, numărul de cadre pe secundă, condiţii de luminozitate, sau utilizare în infraroşu). Softul va trebui să permită şi procesări de imagini cu adnotări care să asocieze imaginea cu nişte cuvinte-cheie predefinite. O altă cerinţă este posibilitatea urmăririi prin telefonul mobil, al cardurilor electronice de acces sau prin scanarea bagajelor.
Primăria Capitalei invocă și confortul psihic al bucureştenilor pentru necesitatea achiziţiei acestui soft. În fond, este vorba despre reducerea timpului de răspuns al autorităţilor în situaţii de urgenţă şi în criminalitatea urbană.
Persoanele responsabile cu organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de atribuire sunt primarul general Sorin Oprescu şi toţi directorii direcţiilor din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti. – PROMPT MEDIA