134079 – 15012015 – Partidul România Unită atrage atenția că Master Planul prezentat de Guvernul Victor Ponta are numeroase probleme, susţine Augustin Hagiu, vicepreședintele partidului. “Mărfurile și pasagerii vor tranzita România de la Constanța la Nădlac pe autostrada care va fi completă cel mai devreme în 2018, o dată cu finalizarea tronsonului Pitești – Sibiu, adică vom avea cel puțin încă 3 ani de lipsă de competitivitate economică din cauza inexistenței unui coridor complet Est – Vest”, subliniază Hagiu.
În ceea ce priveşte A2, Centura București și București – Pitești (A1), toate finanțate din bugetul de stat “vor fi concesionate, iar persoanele fizice și juridice din România vor plăti bani străinilor ca taxă de utilizare chiar dacă suportă separat și vigneta, ca și în prezent, iar centura București Sud va fi finalizată în 2016”.
Hagiu precizează că în cazul în care nu se semnează contractul pentru autostrada Comarnic – Brașov, „Guvernul vrea să transforme un drum județean continuat de 20 de km de drum forestier în „2 benzi în plus pentru DN1”, uitând că actualul drum județean Câmpina – Valea Doftanei nu are portanță de 40 de tone și se află într-o stare deplorabilă, iar în zona barajului de la Doftana este imposibil ca două vehicule de mare tonaj să se intersecteze. Transformarea unui drum județean ce străbate 2 localități și se continuă cu 20 de km de drum forestier în drum național cu o bandă pe sens implică costuri uriașe nejustificate în contextul în care se află DN1. Soluția pentru acest drum este finanțarea de către Consiliul Județean Prahova și Consiliul Județean Brașov a refacerii drumului județean existent, în paralel cu amenajarea ultimilor kilometri de drum forestier și transformarea acestora în drum județean”.
O altă problemă a Master Planului, din perspectiva lui Augustin Hagiu, o reprezintă restricțiile de circulație pe DN1 impuse vehiculelor de mare tonaj vor rămâne în vigoare chiar și după finalizarea autostrăzii Comarnic-Brașov, „având în vedere că Ploiești – Comarnic rămâne la stadiul de drum național cu două benzi pe sens ca și în prezent. Rezultă ca ruta Constanța – București – Ploiești – Brașov – Sibiu – etc. nu poate reprezenta la finalizarea Comarnic – Brașov o alternativă de coridor pentru transportul de mărfuri, iar aglomerația din granițele cu Ungaria se rezolvă cel mai devreme în 2016”.
„Actualul Guvern a învățat lecția, însă nu cunoaște foarte bine și soluția pentru că sistemul care trebuie să aplice acest master plan este în continuare unul putred și corupt”, conchide Augustin Hagiu, vicepreședintele Partidului România Unită. – PROMPT MEDIA