130006 – 18072014 – Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție, au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar față de Andrei Creci, șef serviciu în cadrul Direcției Juridic, Contencios și Legislație – Serviciul instanțe civile și contencios administrativ și membru al Comisiei de aplicare a Legii nr. 10/2001 din cadrul Primăriei Municipiului București, la data faptelor, în cauză rezultând suspiciunea rezonabilă că acesta a săvârșit infracțiunea de abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave, și Catia Viviana Fălan, șef serviciu la Direcția Juridic din cadrul Primăriei Municipiului București, la data faptelor, în cauză rezultând suspiciunea rezonabilă că aceasta a săvârșit infracțiunea de favorizare a infractorului.
În cursul anului 2004, inculpatul Creci și-a încălcat atribuțiile de serviciu și obligațiile legale, care îi reveneau în virtutea funcției și a rolului îndeplinit în cadrul comisiei interne de analiză a notificărilor formulate în baza Legii nr. 10/2001, prin faptul că a propus, în mod nelegal, la data de 19.11.2004, restituirea în natură a unui teren, amplasat în Capitală, aparținând domeniului privat al Municipiului București, în suprafață de 15.209,87 m.p. , evaluat la suma de 3.303.301 euro și măsuri reparatorii pentru restul suprafeței până la 3,5 ha. Ulterior săvârșirii faptei, inculpatul Creci a acționat în mod nemijlocit pentru înlăturarea ilicită a urmărilor faptei penale săvârșite, astfel încât să zădărnicească urmărirea penală și tragerea la răspundere penală și civilă, împreună cu celelalte persoane cercetate, prin aceea că a redactat personal un document, semnat de primarul general al Municipiului București la solicitarea Direcției Naționale Anticorupție.
În cuprinsul acestui act a consemnat că Primăria Municipiului București nu se constituie parte civilă în dosarul penal, și, depășind limitele solicitării, a făcut aprecieri asupra legalității procedurii de retrocedare a imobilului care face obiectul acestui dosar și a respectării dispozițiilor legale în activitatea desfășurată de comisie. De asemenea, în cazul unei alte adrese trimisă de către Direcția Națională Anticorupție primarului general al Municipiului București, inculpatul Creci, prin influența pe care o are asupra funcționarilor publici de execuție, din cadrul Primăriei, a determinat-o pe inculpata Fălan să întocmească un punct de vedere către primarul general, favorabil persoanelor cercetate în cauză și să redacteze răspunsul către Direcția Națională Anticorupție.
Prin adresa din 26.06.2014, Primăria Municipiului București a comunicat nu doar că nu se constituie parte civilă în procesul penal, rezervându-și dreptul de a acționa pe cale civilă, ci și că în prezent nu există documente care să contribuie la identificarea și localizarea terenului, neputând fi formulată o concluzie certă, încercându-se, așadar, înlăturarea probelor administrate în cursul urmăririi penale în scopul de a împiedica sau îngreuna tragerea la răspundere penală a persoanelor cercetate.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpații trebuie să se prezinte la organul de urmărire penală ori de câte ori sunt chemați, să informeze de îndată organul judiciar cu privire la schimbarea locuinței, să se prezinte la organul de poliție desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori sunt chemați și să nu se apropie și să nu comunice direct sau indirect cu persoanele menționate în ordonanțele prin care s-a dispus măsura controlului judiciar. În plus, inculpatului Creci i s-a interzis să părăsească teritoriul României fără încuviințarea prealabilă a procurorului competent.
Inculpaților li s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care le revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive. – PROMPT MEDIA