128749 – 29052014 La sfârșitul lui 2013, tehnologia în bandă largă acoperea 90% din gospodăriile din România (față de 97% media UE), aria ei de acoperire scăzând la 78% în mediul rural. În același timp, banda largă de mare viteză era disponibilă în peste 66% dintre gospodării (față de o medie UE de 62%). Internetul era folosit, cel puțin săptămânal, de doar 45% dintre români (în timp ce media UE este de 72%), iar 85% din populație nu avea deloc sau doar la un nivel redus competențe digitale (media UE fiind de doar 47%). Numai 8% dintre români achiziționau produse și servicii online (mult sub media UE de 47), iar doar 5% foloseau serviciile de e-guvernare (media UE în domeniu fiind de 41%).
Acestea sunt doar câteva dintre datele referitoare la România incluse în tabloul de bord al Agendei Digitale, ediția 2014. Tabloul de bord evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor relevante, prin raportarea la 13 indicatori-cheie de performanță.
Până în prezent, Comisia Europeană a finalizat 72 dintre cele 101 acțiuni prevăzute în cadrul Agendei Digitale pentru Europa. Alte 23 de acțiuni sunt în curs de realizare cu respectarea termenelor aferente, iar 6 au fost amânate sau riscă să fie amânate. – PROMPT MEDIA