126686 – 09032014 – Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a semnat, alaturi de inspectorul sef al ISU București, Stelian Dudus, si inspectorul scolar al municipiului Bucuresti, Constantin Traistaru, un protocol privind pregatirea in domeniul situatiilor de urgenta a elevilor din sistemul de invatamant preuniversitar din Municipiul Bucuresti.
Proiectul isi propune sa pregateasca atat elevii din Capitala, cat si personalul didactic, in ceea ce priveste comportamentul de urmat in cazul producerii unei situatii de urgenta.
PMB va pune la dispozitie suportul educational logistic si specialisti pe linie de Protectie Civila, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Dealu Spirii” al Municipiului Bucuresti va desfasura, impreuna cu specialistii PMB, in unitatile de invatamant, activitatile propriu-zise de informare preventiva si de pregatire pentru situatii de urgenta, iar Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti va coordona modul de implementare a materialelor informative in procesul educational al elevilor, respectiv al instruirii personalului didactic responsabil.
Procesul de pregatire se desfasoara pe parcursul a sase etape, in 425 de unitati de invatamant din Municipiul Bucuresti.
Astfel, se au in vedere institutiile de invatamant din ciclurile primar, gimnazial si liceal, atat unitati de stat, cat si unitati particulare. Activitatile vor fi diferentiate in functie de capacitatea de intelegere si absorbtie a informatiilor primite de catre elevi pe mai multe grupe de varsta.
In mod distinct, pe un al doilea palier, se va asigura si pregatirea personalului didactic.
La finalul celor sase etape de pregatire, sub supravegherea personalului Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, se va efectua un exercitiu practic la nivelul fiecarei unitati de invatamant, privind modul de comportare in situatia producerii unui seism.
De asemenea, dupa terminarea fiecarei etape de pregatire, dar si la finalul intregului program, se vor efectua activitati de evaluare a cunostintelor asimilate de catre elevi, in cadrul unui concurs tematic.
Un aspect deosebit de important care trebuie avut in vedere este acela al necesitatii pregatirii elevilor, si nu numai, in conditii cât mai aproape de realitate, similar unor practici curente adoptate in multe tari ale Uniunii Europene, Turcia, Japonia etc., se precizeaza in comunicat. – PROMPT MEDIA