– 117327 – 28022013 – Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat la Realitatea TV că Tarom ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială Airbus A 310, deoarece produce pierderi anuale de 7 milioane de euro.Ministrul liberal a afirmat că renunţarea la această navă ar aduce economii companiei ale cărei pierderi anuale se ridică la 50 de milioane de euro.
Recentele afirmaţii ale ministrului Fenechiu le contrazic, într-o oarecare măsură pe cele făcute în urmă cu mai puţin de o săptămână, când sublinia că Tarom trebuie să-şi mărească flota de avioane, prin achizitii sau închirieri, pentru a-şi putea dezvolta activitatea.
“Deocamdată discutăm. Da, trebuie să cumpere sau să închirieze Tarom avioane noi. (…) Există dorinţa de a dezvolta compania, nu poţi dezvolta o companie aeronautică decât mărindu-i activitatea. Nu-i poţi mări activitatea decât dacă ai un număr mai mare de avioane. Vrem să cumpărăm avioane noi şi să uniformizăm flota”, spunea Fenechiu, după o conferinţă de presă.
Zborurile oficiale ale preşedintelui României sunt efectuate cu o aeronavă Airbus A 310, aparţinând Tarom.
Ideea renunţării la aeronava prezidenţială nu este tocmai nouă. Primul care a enunţat-o în spaţiul public a fost ptremierul Victor Ponta care, în contextual realizăţii proiectului de buget pe anul în curs şi al unor disensiuni cu preşedintele Băsescu, a afirmat că trebuie făcute economii la bugetul Preşedinţiei României: “Şi la Administraţia Prezidenţială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe preşedintele la Bruxelles, la Consiliul European… Am fost şi eu la Bruxelles şi am mers cu avionul de linie. Am văzut şi alţi şefi de govern. În general, ţările au un avion. La noi se închiriază de la Tarom ditamai avionul pentru preşedinte şi câţiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închişi la buzunar”.
Administraţia Prezidenţială a solicitat Tarom în 2010 efectuarea curselor speciale, iar compania a pus la dispoziţia şefului statului una dintre cele două aeronave Airbus A 310, pe care le are în dotare şi pe care le utilizează în special în curse charter, având în vedere că sunt avioane de lung-curier, care nu se pretează pe programul obişnuit de zbor al companiei. – www.promptmedia.ro