– 117283 – 27022013 – Instructorii auto sunt nemultumiti noile reglementari pe care ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea sa le introduca in domeniul scolilor de soferi. Astfel, instructorii auto se declara nemultumiti de ordinul ministrului Transporturilor referitor la normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a programei de şcolarizare, precum şi a condiţiilor şi obligaţiilor privind pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.
Dezbaterea proiectul de ordin al ministrului Transporturilor, va avea loc joi, la orele 10.00, in vederea aprobarii de plenul Comisiei de Dialog Social.
“Textul proiectului în forma actuală nu este în măsură să îmbunătăţească procesul de pregătire teoretică şi practică a cursantului în vederea obţinerii permisului de conducere. Propunem rediscutarea acestui proiect împreună cu toţi partenerii sociali (autorităţi, patronate, sindicate, asociaţii socio-profesionale), pentru a aduce o pace socială care determină o mai bună desfăşurare a procesului de obţinere a permisului de conducere auto în adevărata substanţă a acestui deziderat. Argumentăm această propunere cu întreaga legislaţie europeană în vigoare, în concret: legislaţia din Ungaria, Italia, Olanda, Austria şi Germania, unde întreg procesul de învăţământ care are în vedere obţinerea permisului de conducere pentru categoriile A,B si BE, se desfăşoară modular si anume, modulul de teorie efectuat în cadrul unei şcoli şi modulul practic efectuat în marea majoritate a cazurilor de către persoane independente aflate într-un raport juridic contractual cu şcoala, fiecare agent economic (şcoală, instructor autorizat (PFA) gestionându-şi propria activitate economică. Din punctul nostru de vedere, normele create pentru autorizarea PFA – instructori auto autorizaţi conform H.G. 56 / 2007 si OMTI 1019/2009 nu fac altceva decât să elimine din domeniu această categorie socio-economică a micului întreprinzător – parte integrantă a economiei naţionale – care formează clasa de mijloc a societăţii, polarizând economic această activitate, între patronul angajator tot mai prosper şi instructorul auto PFA tot mai lipsit de mijloacele de existenta. Întreaga dotare tehnico-materială a maşinii cu sisteme de monitorizare audio-video este o propunere unică la noi în ţară care nu se regăseşte în Uniunea Europeană. (…) Atât cuantumul excesiv al amenzilor cuprinse intre 4.000 si 15.000 lei, care sanctioneaza contraventional neindeplinirea a peste 40 de obligatii ale scolilor de soferi si a instructorilor auto, cât şi cadrul legal propus, duce la sancţionarea pemanentă a agenţilor economici, şcoli de şoferi şi instructori auto autorizaţi, ducând la destabilizarea financiară a acestora într-un mediu economic deja precar. Nu suntem de acord cu introducerea procentajului de promovabilitate de 70% la criterii de competenta profesionala, in baza unor statistici puse la dispozitie de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din cadrul MAI. Procentajul statisticilor la sustinerea primului examen difera de la un judet la altul, de exemplu 34% candidati admisi la Bucuresti fata de peste 85% in mai multe judete din tara, il consideram lipsit de relevanta pentru clasificarea instructorilor auto si mentinerea lor in functie sau scoaterea lor in afara domeniului, deci anularea autorizatiei de functionare”, se arată într-un comunicat al Sindicatului National al Instructorilor Auto din Romania.
Din aceste motive, membrii SNIARintentioneaza sa protesteze in fata sediului Ministerului Transporturilor in speranta ca noile reglementari nu vor fi aplicate.- www.promptmedia.ro