Acasă Politic Bruxelles: O noua editie a Premiilor pentru promovarea intreprinderilor europene

Bruxelles: O noua editie a Premiilor pentru promovarea intreprinderilor europene

DISTRIBUIȚI

116992 – 17022013 – Antreprenoriatul este cel mai puternic motor de creştere economică şi de creare de locuri de muncă. Însă care este iniţiativa europeană cea mai creativă şi mai de succes în sprijinirea înfiinţării de întreprinderi şi în crearea de noi locuri de muncă? Pentru a afla răspunsul la

această întrebare, Comisia Europeană a lansat Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene (EEPA) 2013. Premiile recompensează cele mai bune iniţiative publice şi cele mai bune parteneriate public-privat care promovează dezvoltarea întreprinderilor şi antreprenoriatul. Anul acesta, a fost adăugată o nouă categorie care premiază proiecte reuşite ce contribuie la economia verde.

IMM-urile dispun de un mare potenţial de creare a locurilor de muncă, şi anume 85% din totalul acestora. Dintre europeni, 37% şi-ar dori să nu aibă alt şef decât propria persoană. Tinerii sunt atraşi încă şi mai mult de antreprenoriat : 45% dintre cei cu vârste între 15 şi 24 de ani îl percep ca pe o opţiune realistă de carieră. Dacă s-ar putea valorifica acest potenţial, ar putea fi create milioane de întreprinderi noi pe lângă cele 20,8 de milioane de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) existente în UE. EEPA urmăresc să contribuie la fructificarea acestui potenţial prin recompensarea iniţiativelor de succes în acest domeniu.

Antonio Tajani, vicepreşedinte al Comisiei Europene, comisar pentru industrie şi antreprenoriat, a declarat: „Avem cu toţii de învăţat din aceste poveşti de succes despre cum pot fi create mai multe locuri de muncă şi despre cum se poate sprijini redresarea economiei europene. Miracolul economic din Europa postbelică s-a bazat pe antreprenoriat şi pe deciziile îndrăzneţe luate de personalităţi din acest domeniu. Dacă dorim nu numai să sprijinim dezvoltarea întreprinderilor existente, ci şi să stimulăm creşterea în Europa, trebuie să ne concentrăm şi asupra întreprinderilor noi. Premiile pentru promovarea întreprinderilor vor contribui la garantarea faptului că potenţialul antreprenorial enorm al Europei poate fi exploatat integral.”

Cele şase categorii de premii sunt: sprijinirea dezvoltării video pieţelor ecologice şi a utilizării eficiente a resurselor, promovarea spiritului antreprenorial, investiţia în competenţe, îmbunătăţirea mediului de afaceri, sprijinirea internaţionalizării întreprinderilor, spiritul antreprenorial responsabil şi favorabil incluziunii.

Noua categorie pentru sprijinirea creşterii durabile va fi deschisă proiectelor care sprijină utilizarea eficientă a resurselor şi accesul IMM-urilor la pieţele ecologice.

Concursul cuprinde două etape; candidaţii trebuie mai întâi să concureze la nivel naţional pentru a deveni apoi eligibili pentru a concura la nivel european. Pentru concursul la nivel naţional, fiecare ţară va selecţiona, până în iunie 2013, două proiecte care vor fi desemnate să participe la competiţia europeană.

Juriul european va alege o listă de candidaţi. Toţi candidaţii propuşi pentru competiţiile naţionale şi pentru cea europeană vor fi invitaţi să participe la ceremonia de decernare a premiilor, în cadrul căreia câştigătorii sunt recompensaţi pentru eforturile depuse şi au ocazia de a se prezenta într-un mediu paneuropean. Premiile vor fi înmânate în cadrul unei ceremonii ce se va desfăşura cu ocazia Adunării IMM‑urilor 2013 de la Vilnius, Lituania, în perioada 25-27 noiembrie.

Premiile de promovare a întreprinderilor europene recompensează, începând din 2006, excelenţa în promovarea antreprenoriatului şi a întreprinderilor mici la nivel naţional regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2 000 de proiecte care, împreună, au contribuit la crearea a peste 10 000 de societăţi noi. Obiectivele urmărite sunt identificarea şi recunoaşterea activităţilor şi iniţiativelor de succes, întreprinse în scopul promovării întreprinderilor şi a antreprenoriatului, prezentarea şi partajarea unor exemple de bune practici şi politici antreprenoriale, o mai mare sensibilizare cu privire la rolul antreprenorilor în societatea europeană, precum şi încurajarea şi stimularea unor potenţiali antreprenori. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.