114561 – 11112012 – Autorităţile contractante sunt atenţionate/avertizate, prin mesaje electronice, începând cu data de 8 noiembrie 2012, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), cu privire la retransmiterea documentaţiei de atribuire respinsă de către Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice ANRMAP. Scopul acestei măsuri este de a scurta termenele de iniţiere a procedurii de atribuire de către autorităţile contractante, conducând astfel la o fluidizare şi eficientizare a procesului de achiziţie publică. Autorităţiile contractante vor fi notificate periodic cu privire la retransmiterea documentaţiei de atribuire în vederea finalizării procesului de evaluare care să le permită iniţierea procedurii de atribuire prin publicarea anunţului sau invitaţiei de participare în SEAP.
Iniţiativa ANRMAP vizează în primă fază documentaţiile de atribuire aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică finanţate din instrumente structurale, urmând ca mecanismul să fie extins pentru toate documentaţiile de atribuire încărcate în SEAP, indiferent de sursa de finanţare.
Autorităţilor de management le va fi adusă la cunoştinţă lista autorităţilor contractante care într-un termen de 7 zile de la data respingerii unei documentaţii de către ANRMAP, deşi au fost atenţionate, nu au procedat la retransmiterea acesteia în SEAP.
Prin intermediul acestor iniţiative, ANRMAP urmăreşte să-şi îndeplinească unul dintre obiectivele sale principale, acela de creştere a gradului de absorbţie a fondurilor europene prin îmbunătăţirea sistemului de achiziţii publice din România. – www.promptmedia.ro