Acasă Politic Bucuresti: Semnal de alarmă! Procedura pentru privatizarea CFR Marfa va prejudicia statul...

Bucuresti: Semnal de alarmă! Procedura pentru privatizarea CFR Marfa va prejudicia statul roman

DISTRIBUIȚI

113380 – 24092012 – Asociatia Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFR) atrage atenţia ca de la intentia laudabila a Guvernului de privatizare a CFR Marfa pana la forma si procedura aleasa este o distanta foarte mare,

care va crea prejudicii insemnate, atat statului roman, cat si operatorilor privaţi din piata de transport.

“Procedura de privatizare, precum si hotararea de guvern privind privatizarea, nu au fost supuse consultarii patronatului din domeniu, asa cum eronat s-a specificat în proiectul HG, elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

În ultima procedura de privatizare publicata, pentru datoriile istorice ale CFR Marfa catre bugetul statului si cele catre CFR SA (Infrastructura) s-a prevazut conversia acestora în acţiuni, respectiv cesiunea si compensarea parţiala a datoriei catre CFR SA si apoi conversia acesteia în acţiuni. Consideram aceasta procedura ca inechitabila faţa de ceilalţi operatori de transport care, în decursul timpului, au fost penalizaţi pentru astfel de datorii, precum si faţa de stat, caruia i se diminueaza nejustificat bugetul de sanatate si asigurari sociale.De asemenea, aceasta procedura favorizeaza, prin efectul licitaţiei si al negocierii,diminuarea acestor datorii în valoare absoluta cu ocazia privatizarii.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin direcţiile de specialitate, nu a ţinut cont de observaţiile noastre repetate privind luarea masurilor pregatitoare necesare consolidarii unei pieţe echilibrate si echidistante dupa privatizarea CFR Marfa. Precizam ca asociaţia noastra a facut demersuri în acest sens si catre fostii ministri, domnul Radu Berceanu si doamna Anca Boagiu, acţiuni fara niciun efect concret.

Consideram ca, în pofida declaraţiilor oficiale de intenţie cu privire la privatizarea CFR Marfa înca de acum 5 ani, în realitate procesul de privatizare a fost tot timpul în adormire, neexistând o preocupare evidenta în realizarea acestuia. Astfel, s-a ajuns în acest moment cand, ca urmare a condiţionarilor UE, privatizarea sa se faca în 2-3 luni, practic pe genunchi. Vorbim de o companie care deţine cca. 50% din piaţa de transport feroviar de marfa din România (30 de milioane de tone marfa transportata), care are mijloace fixe în valoare de cca 1,5 mld de euro si aproximativ 11.000 de salariaţi”, se arata intr-un comunicat al ATFR. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.