110063 – 10052012 –Cunoscut pentru Blue Air, compania de transport aerian al cărui proprietar este, Nelu Iordache poate fi trecut fără greş şi în rândul băieţilor deştepţi ai asfaltărilor, prin cealaltă mare companie pe care o patronează, Romstrade.Într-o perioadă în care toată lumea a alergat după contracte, Nelu Iordache pare că a ştiut să sprinteze, dacă ţinem cont că în 2011 valoarea proiectelor de infrastructură câştigate de Romstrade pentru zona de sud a României a depăşit 250 milioane de euro, iar pentru 2012 afacerile merg mult mai bine. Facilităţile de lucru în accesarea şi utilizarea fondurilor comunitare alocate prin intermediul instrumentelor structurale, de ce nu!…fonduri europene, dar şi guvernamentale, sunt pentru toţi…cei care ştiu să se ”mişte”!
În județul Olt, mai precis pentru centura oraşului Caracal şi drumul care leagă Alexandria de Craiova – DN6, facturile emise de Romstrade depăşesc 8,7 milioane de lei, sumă acordată de CNADNR în martie 2011 sub formă de avans. Spunem sub formă de avans, pentru că panoul obligatoriu care trebuie să semnalizeze orice lucrare de şantier (tablou amplasat după trecerea de cale ferată) spune lucrările au început (teoretic) după 4 aprilie 2011.
Pentru succesul afacerii, în curtea fostei staţii de radiolocaţie din Caracal şi-a instalat cartierul general Bogdan Piciorea, un om de încredere al lui Nelu Iordache, iar după unele surse chiar rudă. Adus de la Bucureşti special pentru supervizarea şantierului, Piciorea se ocupă de tot: de la angajaţi, la materiale, facturi, plăţi…tot. El taie şi spânzură în cadrul lucrărilor din judeţul Olt. Dincolo de lucrurile curente, în cele 10 luni de când s-a instalat la Caracal, Piciorea a reuşit să se împrietenească rapid cu toate numele sonore din rândul oamenilor de afaceri locali: Ion Doldurea (patronul de la Dolgas), Adi Vîlceanu Adi (zis Ceapă), Claudiu Postolache (de la Agregate Naturale din Piatra Olt), Cătălin Neacşu (patronul de la Plus din Corabia) şi lista poate continua…
Profit a obţinut firma Romstrade şi prin afacerile pe care le-a derulat cu SC Marconf SRL din Piatra Olt, controlată de controversatul om de afaceri Bădiţă Gheorghe. Bădiţă i-a vândut lui Piciorea balast extras din zona iazului piscicol pe care îl realizează la Piatra Olt, pe care Piciorea l-a folosit la executarea stratului de fundaţie la drumul naţional 6, la preţuri de 41 lei/metru cub, inferioare cu până la 40% faţă de preţul real al balastului certificat.
Aşa se face profitul: Iei cu 41 de lei şi decontezi cu 80. Şi vorbim aici de cantităţi enorme de balast. Ca exemplu, pentru un km de fundaţie la DN 6 se folosesc cca. 3.600 metri cubi de balast. La un calcul simplu, Romstrade are nevoie de peste 350.000 metri cubi pentru cei 52 de km modernizaţi. Dar cum Piciorea ia două maşini de la Agregate Naturale, care se pare că ar fi singurul furnizor agreat de cei de la consultanţă, şi una de Marconf, restul de bani de aproape 9 milioane de lei se transformă în profit. Aşa poţi întreţine un avion personal, nu?…
Prin toamna anului trecut, presa locală remarca absenţa ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, de la inaugurarea Centurii caracalene. Probabil că doamna ministru nu o fi vrut să stea la poză pentru un drum plătit în avans de CNADNR dar reabilitat la 10%, faţă de 15% planificat, iar o Centură construită doar în proporție de 2,5% faţă de 9% programat.
Dacă înțelegem de ce ministrul nu a vrut o asemenea poză, nu înţelegem ce s-a întâmplat cu cei peste 11,5 milioane de lei decontaţi de compania naţională de drumuri naţionale până la 31 decembrie 2011. Unii spun că banii ar fi mers în achiziţia de materiale, însă furnizorii strigă că nu au primit nici un ban….
Şi ca şi când nu era suficient cât absorbea Romstrade din zonă, Bogdan Piciorea şi-a mai adus şi prietenii în zonă: pe Florin Goroneanu, asociatul său de la Daco Route, şi pe băieţii de la WSP Group, care asigură supervizarea lucrărilor, pentru cedarea către amicul lui a unei „părţi” din bucata lor de pâine.
Poate că pentru a nu asista şi la cea de-a 8-a minune a Caracalului, adică Centura construită pe sărite de Romstrade, poate că un ochi vigilent ar trebui să mai arunce din când în când o privire prin aceste afaceri … – www.promptmedia.ro