110515 – 28052012 – Inspecţia Muncii administrează baza de date Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor. Fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la ITM un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
Angajatorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenţa înfiinţării registrului.
Au obligaţia de a înfiinţa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncă şi misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, institutele culturale şi reprezentanţele comerciale şi economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetăţenia română sau reşedinţa permanentă în România.
În Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor sunt înregistrate doar contractele individuale de muncă şi nu apar funcţionarii publici, funcţionarii cu statut special de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apărării, Serviciul Telecomunicaţii Speciale, Serviciul Protecţie şi Pază şi nici persoanele ale căror profesii sunt exercitate pe baza unor legi speciale, cabinete, birouri şi persoane fizice care exercită activităţi cum ar fi avocat, arhitect, notar, medic, psiholog etc.
Numărul de contracte active la în 27 mai 2012, contracte pentru care se plătesc contribuţii la sistemul de asigurări sociale, este de 5.5134.496, iar numărul salariaţilor activi la 27 mai este de 5.067.497. Un salariat poate avea mai multe contracte individuale de muncă. – www.promptmedia.ro