109728 – 24042012 – Etnobotanicele au cea mai ridicată prevalenţă de-a lungul vieţii, de 5,1% pentru consumatorii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani şi de 3,3% pentru cei cu vârste între 25 şi 34 de ani ceea ce interpretat in cifre ar insemna peste 50.000 de consumatori de etnobotanice doar in Bucuresti, potrivit ultimului studiu al Agentie Nationale Antidrog.
“Acest fenomen trebuia sa duca in anul 2009, cand CIADO avertiza public, la necesitatea unor reglementări adecvate, dar din pacate, avertizarile noastre au fost ignorate . In mod normal, situatia alarmanta trebuiesa fie o provocare şi o presiune importanta pentru sistemele naţionale de elaborare a politicilor şi strategiilor antidrog, dar constatam ca sunt doar actiuni timide si fara eficienta din lipsa de finantare a programelor nationale. Vinovati de aceasta situatie alarmanta la nivel national sunt autoritatile publice locale care n-au aplicat Strategia Nationala Antidrog 2005 -2012 , Guvernul Romaniei care a transformat timp de 3 ani Agentia Nationala Antidrog intr-un serviciu in cadrul IGPR fara personalitate juridica, pierzand proiecte europene nerambursabile de peste 14 milioane de euro. Romania are cea mai mare crestere a prevalentei consumului de droguri de-a lungul vietii din spatiul european de la 1,7 % la 4,1 % . Desi anul trecut magazinele „de vise” au fost scoase în afara legii, vânzarea de „legale” continuă să aibă loc prin intermediul Internetului cat si prin diferite magazine cu alt domeniu de activitate . Regretam ca atat Guvernul condus de Emil Boc, cat si cel condus de Mihai Razvan Ungureanu, trateaza problema drogurilor doar sub aspectul combaterii si nu in principal al prevenirii conform recomandarii UE. Ne exprimam public ingrijorarea fata de dimensiunea fenomenului si intrebam, daca autoritatile sunt pregatite in urmatorii maxim doi ani aproximativ 10% din actualii consumatori devin dependenti ? Poate Romania asigura tratament pentru minim 5.000 de consumatori atat logistic cat si financiar ?”, se arata intr-un comunicat ala CIADO Romania. – www.promptmedia.ro