108751 – 15032012 – Reprezentanţii Consiliului Concurenţei au început să monitorizeze creşterea foarte mare a preţului ouălor, înainte de Paşti, aşa cum se întâmplă în fiecare an. Întrucât, în prezent, în magazine se găsesc ouă la preţuri duble sau triple faţă de acum două luni, deşi la producători a rămas aproape la fel, în jur de 50 de bani un ou. Vânzătorii şi producătorii vor fi urmăriţi de angajaţii Consiliului Concurenţei care vor monitorizeaza şi modul în care se formează preţurile ouălor. „Monitorizăm, urmărim ce se întâmplă pe piaţă. Trebuie să avem într-adevăr nişte indicii că au avut loc întâlniri între ei, că au corespondat, că au stabilit să-şi crească preţul. Dacă avem indiciile astea atunci o să deschidem o investigaţie şi dacă se confirmă suspiciunile vor fi sanctionaţi”,
a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, instituţia care nu a prea a fost aproape de consumatorul de rând în ultimii ani, în ciuda eforturilor care au lăsat să se înţeleagă contrariul.
Ouăle nu sunt singurele alimente care înregistrează majorări de preţ importante pe drumul de la producător la raft, la fel fiind şi cu laptele, care se scumpeşte de trei-patru ori sau cu cartofii. – www.promptmedia.ro