Acasă Politic Bucuresti: Transportatorii de marfă, în pană

Bucuresti: Transportatorii de marfă, în pană

DISTRIBUIȚI

108462 – 06032012 – Transportatorii de marfa romani incep rand pe rand sa inchida portile, sustin reprezentantii Confederatiei Nationale Rutiere. „Zona cea mai afectata este cea a companiilor mici de transport marfa, cu pana la 10 angajati, aceasta corespunzand unui procent de peste 60% din piata transporturilor. Cauza principala insa este cea legata de subfinantarea afacerilor de transport pe fondul problemelor financiare acumulate in ultimii ani, subfinantare cauzata in principal de: suprafiscalizare; presiunea la care sunt supuse de catre companiile multinationale, marile retele logistice, lanturile de hypermarket-uri, etc.; lipsa unor masuri operational sectoriale – ex.  returnarea unui procent din acciza la carburanti, plata tva-ului la incasare; incasarea greoaie a sumelor aferente serviciilor prestate; concurenta neloiala si dumping-ul. Confederatia Nationala Rutiera  a identificat in ultima luna, numai la nivelul membrilor proprii, un nivel record in sens negativ raportat la sumele de bani pe care acesti transportatori le au de incasat din piata, iar totalul se ridica la peste 35 milioane de euro, majoritatea reprezentand datorii ale clientilor romani ( peste 80 %). Marea majoritate a acestor clienti o reprezinta casele de expeditii ce amana plata datoriilor sau  isi declara insolventa lasand  transportatorii ingropati in datorii. In acest context, fata de anul 2007 cand in traficul comercial de marfa pe teritoriu national se aflau 8 camioane romanesti din 10, in momentul de fata la numai 4 ani distanta de momentul integrarii in UE din 10 camioane  ce se deplaseaza in trafic national, 6 sunt inmatriculate in Polonia, Bulgaria, Turcia etc. Confederatia Nationala Rutiera solicita o interventie urgenta a Guvernului prin aplicarea masurilor operational sectoriale solicitate in ultimii ani, interventie fara de care transportul de marfuri cu firme autohtone intra definitiv in istorie. Prima si cea mai importanta masura ce trebuie luata de catre Guvern este returnarea unui procent din acciza platita de transportatorii licentiati pentru carburantul utilizat, urmand buna practica a majoritatii statelor UE, care prin aceasta masura isi protejeaza agentii economici. Ca efect secundar al aceste masuri trebuie amintit impactul direct asupra fraudei fiscale si concurentei neloiale  prin reducerea  comertului cu motorina furata, neaccizata (la negru)”, se arata intr-un comunicat remis PROMPT MEDIA. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.