108542 – 08032012 – Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare, a semnat ordinul pentru modificarea OMTI nr. 397/2011 pentru aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care actualizează Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale Relaţii Financiare Externe, pentru a include atribuţiile Serviciului Control Proceduri Achiziţii Publice şi Nereguli (SCPAPN).
Această măsură are ca rol întărirea actului de control în cadrul proiectelor cu finanţare europeană, noul serviciu urmând a se ocupa şi de recuperarea creanţelor bugetare rezultate din neregulile apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora.
”Înfiinţarea noului Serviciu de Control în cadrul Autorităţii de Management pentru POS-T în decembrie 2011 a permis simplificarea procedurilor de control în derularea proiectelor europene. Este relevant faptul că în numai 3 luni de funcţionare acest serviciu a reuşit să finalizeze şase rapoarte de control, toate soldate cu decizii de recuperare a creanţelor. Până acum valoarea corecţiilor aplicate de acest Serviciu de Control este de peste 500.000 lei, fonduri care vor putea fi utilizate pentru alte proiecte”, a precizat ministrul Alexandru Nazare.
Serviciul Control Proceduri Achiziţii Publice si Nereguli are ca obiectiv general prevenirea, constatarea neregulilor, în special în ce priveşte achiziţiile publice, stabilirea corecţiilor şi recuperarea creanţelor bugetare rezultate din neregulile apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, precum şi raportarea neregulilor către Comisia Europeană sau către alţi donatori internaţionali, prin efectuarea de verificări tehnice şi financiare ale proiectelor privind legalitatea, regularitatea si conformitatea.
Înfiinţarea Serviciului Control Proceduri Achiziţii Publice şi Nereguli răspunde şi recomandărilor Raportului Autorităţii de Audit din decembrie 2011 privind îmbunătăţirea mecanismului de constatare a neregulilor, stabilirea creanţelor bugetare rezultate din nereguli şi recuperarea acestora. Resursele financiare necesare desfăşurării bunei activităţi a SCPAPN, ca parte a DGRFE (AM POS-T), sunt asigurate prin alocările bugetare anuale ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, noului serviciu fiindu-i alocate opt posturi, se precizează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor. – www.promptmedia.ro