108309 – 29022012 – „În şedinţa din 21 februarie a.c., Guvernul a aprobat – prin Hotărârea nr. 85 – alocarea sumei de 20 milioane lei din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2012, unui număr de 15 judeţe, pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse de căderile masive de zăpadă şi viscol, în vederea executării unor lucrări operative privind deszăpezirea drumurilor comunale şi judeţene. La o simplă analiză a anexei cu sumele repartizate fiecărei localităţi, se observă că banii au fost împărţiţi fără ca în prealabil să fie fundamentat cuantumul cheltuielilor efectuate cu deszăpezirea în fiecare localitate în parte şi la nivelul fiecărui judeţ. Acest lucru mă face să cred că alocarea banilor s-a făcut incorect şi pe criterii politice. Această discriminare are loc în contextul în care ţara noastră a trecut printr-o perioadă dificilă, generată de fenomene metereologice extreme, ale căror consecinţe s-au dovedit a fi dintre cele mai dramatice. Ar fi fost o măsură lăudabilă a proaspătului Guvern de a ajuta administraţiile publice din localităţile afectate de intemperiile iernii dacă nu ar fi făcut dovada, încă o dată, a partizanatului politic în alocarea resurselor financiare, oricum insuficiente pentru a acoperi cheltuielile cu deszăpezirea drumurilor judeţene şi locale şi pentru a scoate zecile de mii de oameni şi locuinţele acestora de sub cantităţile enorme de zăpadă. Sumele de bani ar fi trebuit repartizate localităţilor grav afectate de viscolul puternic şi de cantităţile foarte mari de zăpadă, unde şi cheltuielile cu deszăpezirea au fost dintre cele mai mari. Reclam lipsa de transparenţă, colaborare şi cooperare din partea Guvernului în alocarea de sume pentru comunele afectate de calamităţile din lunile ianuarie şi februarie. Un exemplu relevant privind discriminarea politică aplicată în împărţirea banilor îl constituie judeţele Buzău şi Vrancea, grav afectate de calamităţi, care nu au primit fonduri decât pentru mediul rural. Localităţile din mediul urban nu au constituit o prioritate pentru finanţare. Oare este doar o coincidenţă faptul ca acestea sunt conduse de primari USL? Un alt exemplu de alocare discreţionară a fondurilor există şi în judeţul Bacău. Un alt argument îl constituie faptul că, dintre cele 15 judeţe vizate, există 3 ale căror Consilii judetene au fost sărite de la finanţare. Ciudat sau nu este faptul că toate cele 3 judeţe (Bacău, Constanţa, Prahova) sunt conduse de membri USL. Mă face să mă întreb dacă nu cumva, în raţionamentul Guvernului, drumurile judeţene din aceste judeţe nu constituie o prioritate. Mai mult decât atât, analizând anexa Hotărârii nr 85/2012, se observă că există judeţe ale căror localităţi au primit aceeaşi sumă de bani, indiferent de dimensiunea reţelei de drumuri care necesită intervenţie, în timp ce localităţile altor judeţe au primit sume diferite. Această situaţie dă naştere mai multor enigme: Cum a fost fundamentat cuantumul cheltuielilor necesare fiecărei localităţi? Care au fost criteriile în baza cărora s-au alocat aceste sume? Pentru a arăta faptul că solidaritatea umană este mult mai eficientă decât măsurile Guvernului, cea mai relevantă situaţie este în judeţul Vrancea, unde s-au primit doar un milion de lei pentru Consiliul Judeţean şi 1,36 milioane lei pentru comunităţile locale, în timp ce donaţiile efectuate de diferite organizaţii, societăţi comerciale, autorităţi locale, persoane fizice etc. depăşesc 2,8 milioane lei (excluzând donaţiile sub formă de alimente şi alte ajutoare materiale). Încă odată se constată nedreptatea cu care sunt tratate autorităţile locale de către veşnica guvernare PDL”, susţine deputatul Valeriu Zgonea, vicepreşedinte PSD. – www.promptmedia.ro