107307 – 25012012 – Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici informează că, pe parcursul anului 2011, activitatea de control a fost concretizată prin derularea a 92 activităţi de control tematice şi de fond.
Controalele tematice au fost efectuate ca urmare a unor reclamaţii şi sesizări ale unor persoane fizice sau juridice, a unor informaţii prezentate de mass-media sau din iniţiativa preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Dintre abaterile şi încălcările dispoziţiilor legale privind funcţia publică şi funcţionarii publici constatate, cele mai des întâlnite au privit: avizarea funcţiilor publice şi numirea în funcţii publice; salarizarea funcţionarilor publici; neactualizarea declaraţiilor de avere şi de interese; regimul juridic al incompatibilităţilor şi al conflictului de interese; organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice; modul de constituire şi funcţionare a comisiilor de disciplină, precum şi a procedurii de lucru a comisiei de disciplină; completarea şi actualizarea dosarelor profesionale sau a altor acte de personal; promovarea funcţionarilor publici.
Concluzia generală a activităţii de control desfăşurată în anul 2011 este că structurile de resurse umane nu au gestionat întotdeauna actele cuprinse în dosarul profesional al funcţionarilor publici şi carnetele de muncă în conformitate cu prevederile legale şi nu au desfăşurat un management eficient cu privire la cariera funcţionarilor publici.
În primele zile ale anului 2012 au fost elaborate şi transmise adrese de revenire acelor autorităţi şi instituţii publice care nu au transmis stadiul implementării recomandărilor (acţiunilor corective sau îndrumărilor de specialitate) prevăzute în rapoartele de control întocmite şi la care termenul acordat implementării a fost depăşit.
“Şi în anul 2012 ne propunem să acordăm importanţa cuvenită atribuţiilor de control ale Agenţiei, în vederea monitorizării aplicării corecte a legislaţiei specifice funcţiei publice şi funcţionarilor publici. Totodată, ne reafirmăm preocuparea permanentă pentru îmbunătăţirea legislaţiei, avînd în vedere neconcordanţele constatate în urma controalelor şi pentru perfecţionarea continuă a resurselor umane din administraţia publică”, a subliniat Andras Szakal, preşedintele ANFP. – www.promptmedia.ro