106079 – 06122011 – Tronsonul cuprins intre strazile Virgiliu si Vasile Parvan al bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus din Bucuresti a fost dechis circulatiei marti incepand cu orele 13.00.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la eveniment, a aratat ca finalizarea acestui tronson reprezinta un prim pas foarte important in fluidizarea circulatiei rutiere pe axa nord-sud.
“Sunt multumit ca am reusit sa terminam acest segment, cu toate vicisitudinile financiare si cu toata rautatea celor care nu doresc sa se faca acest bulevard. Segmentul face parte din strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus, un bulevard prevazut cu linie de tramvai care, atunci cand va fi gata, va avea aproape 11 km si va face legatura intre nord si sud, pana la Gara Progresul. Bulevardul va fi o alternativa la Calea Victoriei, si tin sa subliniez ca nu este un bulevard de viteza, dar ajuta la fluidizarea traficului. Speram ca in cel mai scurt timp sa dam drumul si la primul tronson, cel dintre Piata Victoriei si str. Occidentului, iar tronsonul dintre Berzei si Grivitei este in lucru. Aici a fost insa mai complicat pentru ca a fost necesara reabilitarea retelelor edilitare care aveau o vechime de peste 100 de ani. Cea de a doua etapa a proiectului o reprezinta tunelul subteran pe sub dealul Parlamentului, care va iesi in apropierea Pietei George Cosbuc’’, a explicat Sorin Oprescu.
Primarul general a precizat ca in acest moment lucrarile la tronsonul Grivitei – Mircea Vulcanescu stagneaza, nefiind inca identificata o solutie viabila pentru Hala Matache.
“Lucrarile sunt sistate in zona Halei Matache si se poarta discutii pentru identificarea solutiei optime. Noi am propus sa o aliniem la nivelul celorlalte case si sa o refacem complet, sa o reconstruim, asa cum a fost ea. Ceea ce am cerut noi poarta numele, in limbaj tehnic, de stramutare. Aceasta solutie nu a fost insa agreata’’, a precizat primarul general.
Cresterea substantialã a nivelului de trafic în municipiul Bucuresti a condus la aparitia unor probleme majore în desfãsurarea circulatiei auto, în special în zona centralã. Astfel, la orele de vârf, pe cele mai importante artere de circulatie din zona centralã se înregistrazã dificutãti în desfãsurarea traficului – uneori chiar blocaje. In aceste conditii a apãrut necesarã crearea unor noi alternative de circulatie prin largirea si modernizarea unor artere importante ale orasului precum si deschiderea unor trasee noi.
Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri (in zonele cu latime de 5 metri, exista spatii verzi de 2 metri) si cu 2 linii de tramvai. Acesta reprezinta o alternativa pentru ruta bd Lascar Catargiu – Bd Magheru-Bd Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei, realizandu-se astfel premisele, prin redistribuirea traficului, de a se putea largi trotuarele pe arterele existente largite.
Prima etapa a Diametralei Nord-Sud a inceput cu amenajarea strazii Berzei de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, unde linia de tramvai este finalizata in proportie de 90%, iar strada in proportie de 85%, ramanand nerealizata zona de racordare cu tronsonul 2, care in momentul de fata se afla blocat, nefiind definitivata solutia pentru trama stradala in zona Halei Matache.
De asemenea, a trebuit inlocuit canalul colector (vechi de o suta de ani), intre strada Cobalcescu pana la Calea Grivitei. In acest moment, s-au finalizat lucrarile intre Calea Plevnei si Stirbei-Voda, iar intre Stirbei Voda si Mircea Vulcanescu se lucreaza la retelele edilitare.
In cadrul proiectului, in zona intersectiei Berzei cu Vulcanescu, se va realiza o strada noua, strada Garii de Nord, care iese direct in str. Ministerului, in fata Garii de Nord, langa Ministerul Transporturilor. De asemenea, in zona intersectiei bulevardului cu strada Izvor se va construi un tunel subteran pe sub Dealul Parlamentului. Tunelul va iesi in Uranus, imediat dupa subtraversarea bulevardului 13 Septembrie, si va usura iesirea catre zona de sud, sud-est.
Din cauza ca nu a fost aprobata de organele abilitate solutia tehnica de realizare a tunelului subteran pe sub Dealul Parlamentului, nu s-a demarat procedura de atribuire pentru etapa 2.
In martie, cand a fost votat bugetul, CGMB a aprobat 30 miloane de lei.
La rectificare, primarul general a solicitat suplimentarea celor 30 de milioane cu inca 37 de milioane lei, fiind aprobate doar 7 milioane lei, potrivit informatiilor primite de la Primăria Capitalei. – www.promptmedia.ro