104587 – 06102011 – Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat ordinul prin care este numită Comisia de recepţie la obiectivele de investiţii ”Modernizarea sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Dunăre-Marea Neagră” şi ”Modernizarea sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari”. Cele două proiecte au o valoare de 7,25 milioane de euro, iar finanţarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Sectorial-Transporturi 2007-2013.
Proiectul ”Modernizarea sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Dunăre-Marea Neagră” are în vedere modernizarea tuturor semnalelor neluminoase, semafoarelor de la ecluze, semafoarelor de la intrările şi ieşirile din canal, precum şi a semnalelor luminoase de la bifurcaţii, de la gurile de intrare în porturi şi de pe poduri. De asemenea, proiectul presupune modernizarea semnalelor luminoase costiere de mal şi a semafoarelor de intrare / ieşire din porturi. Conform proiectului, balizajul neluminos se va amplasa pe malurile canalului şi cuprinde semnale (panouri) de interzicere, semnale de obligaţie, semnale de restricţie, semnale de recomandare, semnale de indicaţie şi indicatoare kilometrice (vizibilitate 1,5 km). Valoarea proiectului este de 4,24 milioane euro, finanţarea fiind asigurată din POS-T.
Prin modernizarea sistemului de semnalizare pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari se vor moderniza toate semnalele neluminoase, semafoarele de la ecluze, semafoarele de la intrările şi ieşirile din canal, precum şi semnalele luminoase de la bifurcaţii, de la gurile de intrare în porturi şi de pe poduri, semnalele luminoase costiere de mal şi semafoarele de intrare/ ieşire din porturi. De asemenea, balizajul neluminos se va amplasa pe malurile canalului şi cuprinde semnale (panouri) de interzicere, semnale de obligaţie, semnale de restricţie, semnale de recomandare, semnale de indicaţie şi indicatoare kilometrice (vizibilitate 1,5 km). Valoarea proiectului este de 3,01 milioane euro, finanţarea fiind asigurată din POS-T.
Benefciarul în cazul ambelor proiecte este Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa.
Sistemul de semnalizări de navigaţie pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, precum şi pe Canalul Parta Albă – Midia Năvodari reprezintă o necesitate funcţională pentru desfăşurarea traficului pe cele două canale navigabile în condiţii de siguranţă. Până la realizarea obiectivelor sistemele de semnalizare existau numai la ecluze, dar şi acestea prezentau dezavantajul că erau de tipul semnalelor feroviare, cu flux luminos a cărui vizibilitate pe timp de vară nu este bună pe orice direcţie din sas. Echipamentele care existau erau deteriorate, depăşite tehnic sau cu eficienţă redusă şi necesitau costuri mari de întreţinere. – www.promptmedia.ro