Acasă Politic Bucuresti: PSD: Reclama pro Rosia Montana trebuie sa fie insotita de punctul...

Bucuresti: PSD: Reclama pro Rosia Montana trebuie sa fie insotita de punctul de vedere al opozantilor proiectului

DISTRIBUIȚI

104849 – 17102011 – Proiectul minier iniţiat de Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) se dovedeste a fi o problemă de interes major pentru opinia publică, a cărei importanţă naţională a fost invocată chiar şi de preşedintele Traian Băsescu, remarcă deputatul Carmen Moldovan, presedintele Forumului Naţional al Ecologiştilor din PSD, într-o scrisoare deschisă către membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului. “Cu toate acestea, informarea opiniei publice cu privire la acest subiect nu este una corecta, iar dvs va revine responsabilitatea de a indrepta situatia. Pe de o parte, informaţiile la care are acces populatia vin aproape in exclusivitate dintr-o sursa unica – respectiv compania initiatoare a proiectului minier cu cianuri.

 

 Pe de alta parte, compania s-a remarcat prin controverse majore legate de datele si mesajele lansate in spatiul public, a caror credibilitate este indoielnica si a fost permament contestata de multiple voci. Din nefericire însă, asemenea voci critice reuşesc să se facă prea puţin auzite, dat fiind că RMGC a investit şi investeşte sume uriaşe în publicitate, sume pe care opozanţii proiectului evident nu si le permit. Rezultatul? Opinia publică este în imposibilitatea de a-şi forma o părere echilibrată despre costurile şi beneficiile reale ale exploatării de la Roşia Montană, despre numărul real de locuri de muncă pe care proiectul ar urma să le creeze, despre rolul şi poziţia părţii române, sau implicaţiile sale pentru mediu.

            În aceste condiţii, consider că, în numele datoriei pe care instituţia din care faceţi parte o are de a veghea la corecta informare a opiniei publice, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) trebuie să ia măsuri pentru corectarea acestui dezechilibru informaţional, prin impunerea obligaţiei ca fiecare spot al RMGC să fie însoţit şi de punctul de vedere al opozanţilor proiectului minier de la Roşia Montană.

            Consider ca, prin importanta nationala a proiectului, publicitatea sa depaseste sfera promovarii unei simple companii comerciale (care se supune unui set anume de reguli) si intra in sfera campaniilor de informare publica, in aceeasi masura precum, de exemplu, instrainarea unei parti din Romania sau distrugerea unor valori istorice romanesti”, arată Carmen Moldovan în scrisoare. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.