104743 – 12102011 – În aproximativ două săptămâni va fi definitivat regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Metropolitane de Transport, iar după ce Guvernul îşi va da girul, instituţia îşi va intra în atribuţii cel mai târziu la începutul anului viitor. Autoritatea va fi condusă de un preşedinte – director general.
Prin regulamentul de organizare şi funcţionare va fi stabilit numărul maxim de posturi, atribuţiile şi relaţiile cu structurile organizatorice ale administraţiei publice, centrale sau locale şi cu reprezentanţii societăţii civile. Documentul trebuie să fie gata la sfârşitul acestei luni, când se împlinesc 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei privind înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport (AMT).
„Se lucrează în acest moment la nivelul Ministerului Transporturilor la definitivarea proiectului de hotărâre dat de Guvern. Există certitudinea că ne vom încadra în termenul legal prevăzut de acest document, cele două luni zile. Până la sfârşitul lunii acest regulamentul de organizare şi funcţionare va fi supus aprobării Guvernului”, dă asigurări directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, citat de B365.ro.
Udrişte a explicat că munca este destul de laborioasa însă, cel târziu la începutul anului viitor, AMT va fi 100% funcţională. „Sunt multe de făcut. Mai întâi trebuie selectat personalul, trebuie bugetata activitatea şi după asta să se înceapă cu atribuţiunile de bază, cu certitudinea că va intra în efectivitate absolută de la începutul anului viitor”, spune oficialul.
Autoritatea Metropolitană de Transport presupune comasarea RATB şi societăţii Metrorex şi ar avea ca atribuţii şi dezvoltarea celor două companii. De asemenea organismul va implementa călătoria cu un preţ unic pe toate mijloacele de transport în comun din Capitală. Înfiinţarea AMT nu va însemna numai utilizarea unui singur bilet, ci şi adoptarea unor soluţii de management al traficului, astfel încât, de exemplu, să nu se mai suprapună rutele. „Optimizarea constă în faptul de a nu avea o linie de metrou pe dedesubt şi la suprafaţă linii de troleibuz şi autobuz pe aceeaşi rută chiar dacă vorbim de o distanţă medie mai mare. În acest context metroul trebuie să devină principalul mijloc de transport public în Bucureşti astfel încât reţeaua de transport de suprafaţă să acopere deficienţele reţelei din subteran”, continuă Udrişte.
Pentru un management al traficului cât mai bun, AMT va include şi operatorii de maxi-taxi, care în prezent acoperă localităţile limitrofe Capitalei. La prima vedere Autoritatea pare să ridice probleme de ordin birocratic însă cadru de reglementare va presupune că operatorii să rămână în continuare persoane juridice, cu patrimoniu propriu. „Nici unul din operatori nu-şi va pierde din autonomie, ba din contră, se pun pe baze noi activităţile, planul unic de transport sau tarifarea. Este o autoritate de reglementare”, punctează directorul.
Potrivit Executivului, Consiliul de conducere al ATM va fi format din şapte membri. Autoritatea va fi condusă de un preşedintele — director general al A.M.T.B., pe lângă care se vor mai afla 3 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si cate un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, Consiliului Judetean Ilfov si Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Directorul general care va avea în subordine atât metroul cât şi transportul în comun de suprafaţă va fi numit prin ordin al ministrului Transporturilor, iar în total schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări. – www.promptmedia.ro