104420 – 29092011- Primăria Romei a prezentat proiectul ”Romani d’Europa”, o campanie de integrare pentru neocomunitari. La metroul din Roma a fost organizată o expoziţie fotografică spune poveştile a zece străini rezidenţi în Italia, printre care trei români: Bogdan Neagu, întreprinzător, Marin Spînu, asistent medical şi Dana Mihalache, mediatoare culturală. Rar vedem promovate în Italia poveştile pozitive despre străini, despre români în particular, potrivit Romanian Global News.
Se numeşte „Romani d’Europa, nuovi romani, nuovi Italiani, nuovi europei”, iniţiativa ilustrată pe 22 septembrie în Sala Piccola Protomoteca de la Campidoglio. Până pe 9 octombrie,
Zece poveşti ale unor imigranţi care şi-au realizat visurile în Italia, publicate într-o carte şi care fac parte şi dintr-un documentar web (pe site-ul romanideuropa.it) şi chiar dintr-o aplicaţie pentru smartphone.
O campanie pentru a povesti în mod pozitiv despre neocomunitarii romani prin adopţie şi pentru îmbunătăţirea percepţiei pe care o au italienii în privinţa noilor comunitari.
„Era necesar – a explicat Federico Rocca, delegat al Consiliului local pentru Raporturile cu Instituţiile europene – să dăm voce neocomunitarilor pentru a-i ajuta pe romani să aibă o percepţie diferită faţă de cetăţenii europeni din oraşul nostru. O provocare împotriva discriminării pe care o putem câştiga şi care pleacă de la staţiile de metrou, locuri foarte frecventate din oraş. Administraţia locală este prima care povesteşte aceste experienţe care reprezintă o îmbogăţire pentru Roma”.
Federico Rocca a povestit şi despre episoade de rasism din autobuzele capitalei. „Este urât – a spus acesta – să aud că mi se spune de către rezidenţii străini că fiii lor îşi ascund accentul în autobuz din cauza terorii de a fi identificaţi cu
„Pentru noii europeni – spune şi primarul Gianni Alemanno – trebuie să aibă valoare principiul constituţional care consideră munca o obligaţie şi un drept, un fundament al traiului civilizat, al vieţii economice şi sociale a naţiunii şi un element de creştere personală şi familială, pe lângă faptul că reprezintă cheia de acces la ţara noastră, la sistemul său legislativ, cultural şi lingvistic”.
“Romani d’Europa – continuă primarul – are meritul de a spune poveşti de integrare legate de muncă în formele sale variate şi multiple. Speranţa este ca mesajul vehiculat de campanie să îmbunătăţească percepţia pe care o au italienii privind noii europeni”.
„Prin această iniţiativă atingem o temă de mare actualitate, deseori prinsă în logica prejudecăţii”, a spus Roberta Angelilli, vicepreşedinte a Parlamentului European. „Am ales să spunem poveştile frumoase ale unor cetăţeni neocomunitari, care nu sunt succese picate din cer, ci poveşti de sacrificiu şi angajament, pentru că reprezintă succesele UE. Vrem să lansăm un mesaj de pozitivitate şi speranţă care este o mândrie pentru toţi, prin intermediul unui proiect de solidaritate comună, păstrând oricum identitatea noastră care rămâne o valoare în plus”. – www.promptmedia.ro