102119 – 24062011 – Folosirea în exces a vitezei de către şoferi este principalul motiv al zgomotului din zona Pasajului Basarab, au stabilit specialiştii. Nivelul cel mai ridicat al zgomotului este la intrarea şi la ieşirea de pe pasaj din cauză că şoferii apasă pe acceleraţie.
”Având în vedere faptul că, din primele date de măsurare rezultă că principalul factor generator de zgomot este folosirea vitezei în exces de către unii conducători auto, la intrarea şi ieşirea de pe pasaj, autorităţile responsabile vor examina în scurt timp posibilitatea restricţionării vitezei de circulaţie în aceasta zonă şi modalitatile de implementare a acestei măsuri”, au explicat reprezentanţii Primăriei Capitalei.
Cu toate acestea, nivelul zgomotului în zona Pasajului Basarab se situează în limitele normale pentru această categorie de stradă, au precizat aceştia.
”În perioada 22 iunie (ora 18.00) – 23 iunie (ora 14.00), a fost monitorizat nivelul de zgomot în zona blocurilor de locuinţe pe blevardul Nicolae Titulescu, învecinate rampei de acces pe pasaj. Această evaluare preliminară a fost realizată prin determinări acustice la limita incintei blocurilor situate cel mai aproape de intrarea pe pasaj, în zona neprotejată de bariera acustică, dar şi a blocurilor situate în zona protejată de panourile de protecţie fonică. Pentru a se putea face o evaluare corectă, s-a realizat o determinare acustică şi în altă zonă aglomerată din Bucureşti, respectiv pe bulevardul Iancu de Hunedoara, la aproximativ 100 de metri de ieşirea din Pasajul Victoriei”, precizează reprezentanţii Primăriei Capitalei.
Potrivit acestora, deoarece conform prevederilor STAS 10009/1988, în cazul depăşirii limitei de 50 dB(A) la limita incintei clădirilor locuite, având drept sursă traficul rutier, este necesară asigurarea unui nivel de zgomot în limita a 35 dB(A) în interiorul locuinţelor, evaluarea zgomotului la acest obiectiv va fi continuată prin determinări de zgomot în interiorul apartamentelor cele mai expuse. În zona protejata de panouri, nivelurile acustice măsurate au fost cu aproximativ 7 dB(A) mai mici. – www.promptmedia.ro