102085 – 23062011 – Dreptul la nivel european al consumatorilor de a se răzgândi într-un interval de două săptămâni după ce au primit bunul comandat, precum şi noile cerinţe de informare care să oblige comercianţii online să ofere consumatorilor informaţii exacte cu privire la preţul total, mărfurile comandate şi datele de contact ale comerciantului se numără printre beneficiile noilor norme adoptate joi de Parlamentul European.
„Am vrut să reglementăm în principal contractele în afara spaţiilor comerciale şi la distanţă, cum ar fi tranzacţiile online, deoarece acesta este modul în care au loc cele mai multe vânzări transfrontaliere”, a spus raportorul şi negociatorul-şef Andreas Schwab (
Noile norme, adoptate cu 615 voturi „pentru”, 16 împotrivă şi 21 de abţineri, vor consolida protecţia pentru cumpărătorii online şi vor specifica de asemenea regulile privind livrarea şi descărcările digitale, reducând birocraţia pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
Deoarece normele actuale ale UE privind drepturile consumatorilor preced revoluţia digitală, consumatorii de azi sunt slab protejaţi atunci când fac cumpărături on-line. Preocupările legate de întârzierea sau lipsa livrării bunurilor, precum şi fragmentarea normelor privind protecţia consumatorilor între statele membre sunt motivele pentru care consumatorii ezită să facă achiziţii transfrontaliere on-line. În acelaşi timp, întreprinderile indică diferenţele legislative între statele membre ca principalul motiv pentru care nu se fac vânzări transfrontaliere.
După adoptarea finală de astăzi de către Parlamentul European, aprobarea formală a Consiliului de Miniştri este aşteptată în luna iulie. Statele membre vor avea o perioadă de maximum doi ani pentru a pune în aplicare noile norme. – www.promptmedia.ro