100784 – 08052011 – CIADO Romania a efectuat un sondaj de opinie, in perioada 2 – 6 mai 2011, cu tema „Rolul si influenta mass-media in Romania”, scopul fiind perceptia publica asupra calitatii media din Romania, implicatii politice, politici editoriale etc. La sondaj au participat 2.370 de persoane intervievate din 32 judete si municipiul Bucuresti.
La întrebarea „Considerati ca mass-media va pot influenta in a va forma o parere asupra unei persoane sau asupra unui subiect de interes public?”, Da au răspuns 75%, Nu – 12%, iar 13 la sută dintre cei chestionaţi nu au răspuns.
La întrebarea „Considerati ca patronii de trusturi media influenteaza politica editoriala a unui post sau formatul unui ziar?”, 35% au răspuns Da, 57%
Nu, iar 8% Nu ştiu.
La întrebarea „Considerati ca in cazul televiziunilor moderatorii exprima pareri profesionale sau dictate de patronii televiziunilor?”, 61% cred că este vorba despre Pareri profesionale, 30% că sunt păreri dictate de patroni, iar 9% Nu ştiu.
„Auziti de multe ori in declaratiile politice ca mogulii discrediteaza adversarii politici prin mijlocirea celor ce modereaza diferite emisiuni, in special la televiziunile de stiri. Considerati ca moderatorii sunt influentati si fac emisiuni la comanda politica?”. La această întrebare, cei chestionaţi au răspuns „Influentati” – 29%, „Nu sunt influentati” – 62% şi „Nu stiu” – 9%.
La întrebarea „Considerati ca actuala clasa politica incearca influentarea mass-media intr-un sens sau altul politic?”, 64% au răspuns Încearca, 27% Nu încearcă, iar 9% Nu stiu.
La întrebarea „Mass-media din Romania va ofera informatiile pe care le considerati de interes pentru dumneavoastra?”, Da au răspuns 75% dintre respondenţi, Nu – 18%, Nu raspund – 17%.
La întrebarea „Considerati ca mass-media sunt independente sau aservite politic?”, Independente au răspuns 53%, Aservite – 35%, iar Nu stiu – 12%.
„Romania va trece printr-un ciclu electoral in 2012. Considerati ca mass-media trebuie sa aloce spatii largi de dezbatere partidelor politice, in sensul prezentarii ofertelor electorale sau emisiuni dezbatere privind corectitudinea ofertelor electorale in sensul certitudinii aplicarii acestora?”. La această întrebare 12% au rsăpuns că presa trebuie să ofere spatii largi prezentarii ofertelor, 79% că trebuie oferite emisiuni dezbatere, iar 9% au spus că nu ştiu. – www.promptmedia.ro