101168 – 20052011 –
Persoanele Fizice Autorizate (PFA) pot angaja personal pentru desfăşurarea activităţii. Potrivit ultimelor modificări aduse de guvern legislatiei referitoare la PFA, acestea nu vor fi considerate drept angajat al unor terţe persoane cu care colaborează, chiar dacă această colaborare este exclusivă.
Pentru exercitarea activităţii pentru care a fost autorizată, PFA poate colabora cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, întreprinzători persoane fizice sau juridice, pentru efectuarea unei activităţi economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic.
Prin introducerea acestor reglementări sunt eliminate suspiciunile care planau asupra PFA-urilor care au contracte cu o singură companie, după modificările fiscale de anul trecut care vizau evaluarea şi încadrarea activităţilor ca dependente sau independente.
Practic, prin noile modificări, se consideră automat că un PFA desfăşoară o activitate independentă.
PFA-urile care vor avea angajaţi vor trebui să depună la administraţia financiară declaraţia unică 112, la fel ca toţi angajatorii din România. Această obligaţie a angajatorilor a intrat în vigoare începând cu luna ianuarie 2011. Actul normativ a fost publicat în Monitorul Oficial. – www.promptmedia.ro