99037 – 08032011 – Preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din Camera Deputaţilor, deputatul PNL Cristina Pocora, a adresat o sesizare Consilului Naţional al Audiovizualului, referitor la un spot publicitar care utilizează bebeluşii pentru a stimula vânzările la o anumită vopsea.
„Reclama prezintă, în paralel, două camere de copil şi doi bebeluşi, în timp ce vocea din off spune, printre altele: <<…..unul doarme liniştit, celălalt plânge, şi plânge până când camera lui este zugrăvită cu Köber Zertificat Plus. Acum avem doi copii care respiră aer fără microbi şi dorm liniştiţi>>. Mesajul acestui spot publicitar induce ideea că folosirea acelei vopsele este de natură a determina un comportament liniştit al copiilor, iar calităţile acestui produs au fost certificate în urma unor experimente asupra copiilor”, menţionează Cristina Pocora în sesizare.
Deputatul liberal consideră că alăturarea, în scopuri pur comerciale, a ideii de comportament liniştit al unui bebeluş de performanţele unui produs chimic este periculoasă, putând întruni elementele unei reclame mincinoase.
„De aceea, în calitate de preşedintă a Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi, precum şi a Subcomisiei pentru protecţia drepturilor copilului din Camera Deputaţilor, vă rog ca în baza atribuţiilor pe care le aveţi să solicitaţi realizatorului respectivului spot să precizeze clar dacă s-au derulat sau nu anumite testări ale produsului având ca subiecţi copii şi să exprime de manieră explicită acest lucru, în cadrul aceluiaşi spot”, se arată în sesizarea adresată preşedintelui CNA, Razvan Dumitrescu. – www.promptmedia.ro