99711 – 30032011 – Preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din Camera Deputaţilor, deputatul liberal Cristina Pocora, salută decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului de a opri de la difuzarea în forma actuală a spotului publicitar la produsul Köber Zertifikat Plus.
“Am reclamat faptul că mesajul acestui spot publicitar induce ideea că folosirea acelei vopsele este de natură a determina un comportament liniştit al copiilor, iar calităţile acestui produs au fost certificate în urma unor experimente asupra celor mici. Consider că alăturarea, în scopuri pur comerciale, a ideii de comportament liniştit a unui bebeluş de performanţele unui produs chimic este periculoasă, putând întruni elementele unei reclame mincinoase”, a precizat Cristina Pocora.
Reclama prezintă, în paralel, două camere de copil şi doi bebeluşi, în timp ce vocea din off spune, printre altele: „…..unul doarme liniştit, celălalt plânge şi plânge până când şi camera lui este zugrăvită cu Köber Zertificat Plus. Acum avem doi copii care respiră aer fără microbi şi dorm liniştiţi”.
Membrii CNA au luat decizia opririi de la difuzare motivând că spotul publicitar încalcă prevederile legislaţiei audiovizualului conform cărora comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de informare corectă a publicului.
“Motivările deciziei conducerii CNA sunt elocvente, cuprind toate elementele care duc la oprirea difuzării unui spot publicitar. Reclama comunică informatii eronate, care nu sunt bazate pe date statistice, reale, veridicitatea datelor nu poate fi probată. Este regretabil că sunt folosiţi bebeluşi pentru promovarea mincinoasă a unor produse comerciale”, a completat deputatul liberal.
Aceasta este a doua decizie a CNA în sensul interzicerii unui spot publicitar, ca urmare a sesizării preşedintei Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din Camera Deputaţilor. Prima reclamaţie, din ianuarie 2010, privea spotul publicitar la un produs Lay’s, care inocula ideea că tinerele trebuie să consume acest produs pentru a-şi putea finanţa operaţii estetice, mesajul transmis fiind acela că o femeie se defineşte exclusiv prin atributele sale fizice, fiind prezentată ca obiect. – www.promptmedia.ro