98766 – 27022011 – Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a verificat, sâmbătă, stadiul lucrarilor la Pasajul Basarab. Oprescu a aratat ca in acest moment jumatate din podul hobanat a fost betonat, urmand ca la finalizarea acestei etape sa inceapa tensionarea hobanelor. “In martie se vor face probele pe pasaj, iar la sfarsitul lunii vom da drumul la circulatia rutiera. Lucrarile la linia de tramvai vor mai dura, dar asta este etapizarea fireasca, calea ferata nu se poate finaliza inainte de tensionarea hobanelor si asezarea pe pozitia finala a tablierului podului, pentru ca importanta este in primul rand siguranta oamenilor”, a declarat Oprescu. De asemenea, edilul şef a explicat ca s-a demarat amenajarea statiei, dupa care vor fi montate lifturile si trotuarul mobil, iar sistematizarea circulatiei pe strazile din zona va fi terminata inainte de darea in folosinta a pasajului.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de nord-vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent (largit) si a caii ferate in zona Garii de Nord, urmand a fi realizat intr-o zona cu o mare concentrare de cladiri rezidentiale si comerciale, intens tranzitata de vehicule de toate tipurile. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1.450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1.126 m lungime si rampe de acces de 1.250 m. Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab. Valoarea totala a contractului a fost de 160.738.329 de euro.
La 15 septembrie trecut s-a reluat circulatia la sol pe toata zona afectata, cu exceptia perimetrului Plevnei – Gara Basarab, unde din cauza lucrarilor la Podul Hobanat, circulatia se va relua dupa finalizarea lucrarilor din zona. Din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile sunt finalizate in proprortie de aproximativ 98%. – www.promptmedia.ro