Acasă Uncategorized Bucureşti: Numai 39% din contribuabilii cu obligaţii declarative au depus declaraţia unică

Bucureşti: Numai 39% din contribuabilii cu obligaţii declarative au depus declaraţia unică

DISTRIBUIȚI

98680 – 22022011 –”Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că până la data de 22 februarie inclusiv, cu trei zile înainte de termenul limită, au fost depuse aproape 182.000 de declaraţii unice (D112), respectiv 39% din totalul declaraţiilor care trebuie depuse până la 25 februarie. Ponderea contribuabililor care au preferat depunerea prin internet este de circa 16%. Din totalul declaraţiilor depuse, rata de eroare (declaraţii invalide) a fost de 5% în cazul depunerilor la ghişeu şi de 15% în cazul depunerilor online. Declaraţiile depuse şi validate acoperă 1,5 milioane de salariaţi, fiind consemnată o medie de 9 salariaţi pe declaraţie.

Conform evidenţelor fiscale, numărul total de contribuabili ce au obligaţia depunerii D112 (angajatori şi asimilaţi acestora) este de aproape 470.000. Dat fiind numărul mare de contribuabili cu obligaţii declarative care nu au efectuat încă operaţiunile de depunere, conducerea ANAF a decis suplimentarea numărului de ghişee până la 1.717 de unităţi, la care se adaugă 46 de ghişee puse la dispoziţie de către casele de asigurări sociale în judeţele Braşov, Constanţa, Cluj şi Iaşi, precum şi în municipiul Bucureşti. De asemenea, Agenţia Fiscală va afişa pe pagina proprie de internet adresele ghişeelor disponibile. În plus, s-a decis ca în zilele de 24 şi 25 februarie a. c. la toate unităţile ANAF de primire a declaraţiilor să se lucreze în două schimburi, în intervalul orar 8.00-20.00, urmând ca, dacă situaţia o cere, programul să fie prelungit şi după orele 20.00, astfel încât să fie înregistrate declaraţiile de la toate persoanele aflate fizic la ghişee. Totodată, în perioada de depunere ce s-a scurs începând cu 7 februarie a. c., funcţionarii din unităţile fiscale au lucrat şi în weekend-uri pentru a procesa şi transmite declaraţiile depuse online în sistemul central.

A.N.A.F. a transmis deja către Casele de asigurări sociale peste 100.000 de declaraţii, fapt care probează avantajul covârşitor al noului sistem.

“Beneficiul major al declaraţiei unice este un singur formular în loc de cinci şi un singur ghişeu în loc de patru. La acest moment al mandatului meu, implementarea declaraţiei unice este cea mai mare provocare”, a declarat Sorin Blejnar, preşedintele A.N.A.F.

Cea mai mare parte din declaraţiile primite (circa 80% din total) reprezintă documentele depuse de firme cu până la 10 angajaţi.

Statisticile proprii indică faptul că depunerea prin internet este preferată de firmele cu peste 1.000 de angajaţi, în timp ce societăţile comerciale cu mai puţin de 10 angajaţi preferă depunerea în formă fizică, la ghişeu. Numărul societăţilor cu peste 1.000 de salariaţi este de 331, iar 46.778 de firme au între 11 şi 1.000 de salariaţi.

Având în vedere că depunerea prin internet a declaraţiei unice devine obligatorie, conducerea A.N.A.F. a decis stabilirea unei perioade de tranziţie de 6 luni în care administraţia fiscală să preia declaraţiile şi în formă fizică. Astfel, până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (CD).

Declaraţia unică cuprinde obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, informaţii care erau furnizate până la implementarea acestui sistem către patru instituţii (A.N.A.F., C.N.P.A.S., A.N.O.F.M., C.N.A.S.S.). D112, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1397/2010 se depune lunar, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv.

            Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilată acestuia au început să depună declaraţia din data de 7 februarie a.c., atât prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România, cât şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii, însoţit de formatul electronic, la organul fiscal competent.

Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi (CertSign, DigiSign sau TransSped) şi înrolarea acestuia la organele fiscale. După data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.  www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.