97088 – 04012011 – Centrul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului (CIADO) a remis tuturor membrilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării o scrisoare prin care atrage atentia asupra consecintelor neintrarii Romaniei in spatiul Schengen. CIADO considera justificate unele dintre aprecierile Frantei si Germaniei privind coruptia, ineficienta unor componente ale justitie, traficul de arme, droguri si persoane. Pe de alta parte, presedintele CIADO, academicianul Constantin Balaceanu Stolnici, si presedintele executiv, Gigel Lazar,
arata ca “in spatele unor decizii politice sau a unor argumente stau si interese economice din jurul unor cancelarii europene nesatisfacute de guvernul roman”. CIADO considera ca “s-au facut destule sacrificii (compromisuri) de guvernele postdecembriste ale Romaniei din averea nationala pentru a fi admisi in UE si nu mai este necesar sa facem altele pentru Schengen in detrimentul poporului roman”.
“CIADO Romania, ca o componenta responsabila a societatii civile si in conformitate cu prevederile sale statutare, analizand efectele recomandarii Frantei si Germanie cu privire la admiterea Romaniei in spatiul Schengen, concluzioneaza ca acestea sunt nu doar negative dar care vor fi foarte costisitoare pentru Romania si vor duce si la scaderea increderii tarii noastre pe piata europeana si pe piata international efecte ce tin de siguranta nationala, a decis organizarea unui dineu de lucru in data de 25 ianuarie ora 18, cu ambasadorii tarilor din spatiul Schengen acreditati la Bucuresti precum si cu prezenta reprezentantilor agentiilor de presa din spatiul Schengen. Multe din aprecierile celor doua state cum ar fi coruptia, ineficienta unor componente ale justitie, traficul de arme, droguri si persoane le putem considera ca fiind justificate cu anumite conotatii politice, dar ca o componenta vigilenta a societatii civile stim ca in spatele unor decizii politice sau a unor argumente stau si interese economice din jurul unor cancelarii europene nesatisfacute de guvernul roman. Consideram ca s-au facut destule sacrificii (compromisuri) de guvernele postdecembriste ale Romaniei din averea nationala pentru a fi admisi in UE si nu mai este necesar sa facem altele pentru Schengen in detrimentul poporului roman. In acest sens in cadrul discutiilor cu ambasadorii, CIADO Romania alaturi de alte organizatii neguvernamentale reprezentative, vor face aprecieri fata de acest subiect si vom formula un set de intrebari privind modul de percepere de catre canacelariile europene a viitorului UE si a spatiului Schengen intrucat constatam diferente mari intre societatile din vest si cele din est si nu putem aprecia ca Romania si Bulgaria, au un plus al nivelului de trai al populatie urmare intrarii in UE ci din contra, intradevar cu o complicitate vadita a unor exponentiali ai autoritatilor celor doua state in dealungul ultimilor 20 de ani. Nici Romania si nici Bulgaria nu au economii de piata reale, democratii autentice iar inexistenta unei clase de mijloc creaza mari disfunctii ale societatii in ansamblul lucuri trecute cu vederea de institutiile europene in rapoartele lor ceea ce nu a facut decat sa dea de gandit opiniei publice europene asupra corectitudinii institutiilor europene.
In ceea ce priveste Romania constatam ca desi CIADO a depus toate eforturile pe care si le permite un ong, pentru influentarea pozitiva a autoritatilor lucurile nu doar ca nu au evoluat ci din contra au o involutie pe segmentul prevenirii si combaterii consumului de droguri. In pofida faptului ca pe marea majoritatea grupurilor de droguri suntem de la an la an peste media europeana avand in ultima perioada cele mai multe internari pentru resuscitare si din pacate morti in randul tinerilor. Aceasta iresponsabilitate a unor autoritati, afecteaza grav Romania lucruri ce vor fi evidentiate atat in raportul preliminar al CE , raportul ONU si nu in ultimul rand in raportul Departamentului de Stat al SUA. Ministerul Sanatatii refuza orice furnizare de date privind prevenirea si combaterea consumului de droguri , alcool si tutun si ne permitem sa acuzam acest minister ca s-a transformat intr-un furnizor financiar pentru clientele politica , risipa de fonduri publice, ineficienta manageriala, Ministerul Administratiei si Internelor ineficient pe segmentul combaterii traficului si consumului de droguri prin inexistenta unei institutii performante cum ar trebui sa fie Agentia Nationala Antidrog, Ministerul Educatiei o lipsa totala de programe alternative la consumul de droguri, Guvernul Romaniei (cabinetul primului ministru) refuza total prin consilierii din cadrul cabinetului de a raspunde macar la adresele CIADO, toate aceste elemente vor fi inaintate argumentat si documentat si vor face parte din rapoartele tehnice ale institutiilor mai sus amintite. In contextul in care UE in strategia interna securitate prevede problematica drogurilor ca amenintare , cand toate statele membre fac eforturi pentru prevenirea si combaterea traficului si consumului de droguri marind sumele alocate, iar Romania doar mimeaza, lucurile cert nu pot avea o apreciere pozitiva nici din partea institutiilor internationale nici din partea societatii civile si oricand in contextul unor decizii de natura politica Romania este vulnerabila la acest capitol si argumentele unor cancelarii din spatiul UE devin legale si credibile asa cum recent a evidentiat Laurent Wauquiez, ministrul francez al afacerilor europene cand argument unul din motive referindu-se la traficul de droguri prin granitele Romaniei.
Constatam ca elemente din rapoartele noastre, inaintate diferitelor institutii internationale si guvernelor statelor membre UE, sunt reliefate in diferite circumstante de catre acestia.Din pacate informatiile noastre nu sunt folosite in diferite ipostaze in mod constructiv de catre cei ce le folosesc motiv pentru care vom dezbate si acest subiect cu ambasadorii acreditati la Bucuresti.
CIADO in cadrul discutiilor cu ambasadorii acreditati la Bucuresti nu va fi un purtator de cuvant al Guvernului Romaniei, dar nu putem fi indiferenti fata de o problema ce tine de interesul national. Nu dorim ca aceasta admitere in spatiul Schengen sa devina un nou motiv de lupta interna intre partidele politice din Romania. Ne-am fi dorit ca ong-uri aservite puterii (si aici avem argumente) ce sunt finantate din bani publici ce fac tot felul de analize mai mult sau mai putin credibile sa organizeze o asemenea dezbatere practica uzitata in toate tarile UE. Organizatiile de romi beneficiare ale unor fonduri impresionante de la bugetul de stat sa fie primii interesati de aceasta problematica, si nu CIADO sa fie organizatorul evenimentelor de importanta majora diplomatica chiar din prima luna a anului 2011. Dupa cum bine stiti in cadrul diferitelor eveniminte organizate de noi ambasadorii ne onoreaza cu prezenta excelentelor sale sau ai reprezentantilor ambasadelor pe baza relatiilor de respect ce s-au construit in timp atat cu statele UE , Liga Tarilor Arabe cat si Statele CSI. Lipsa noastra de menajamente in a trata o problema in raport de ambasadori cu ocazia diferitelor discutii, modul direct de exprimare si faptul ca de fiecare data am argumentat anumite actiuni ale noastre a facut ca CIADO sa fie un ong respectat apreciat si consultat in mediul diplomatic lucru ce nu poate fi decat benefic Romaniei. Din pacate autoritatile romane nu au reactionat prin a sprijini CIADO cu exceptia asa cum declarat-o in nenumarate randuri a CSAT.
CIADO Romania asteapta pana pe data de 20 ianuarie 2011 sa vada evolutia politica privind reinfiintarea Agentie Nationale Antidrog cu statutul pe care-l avea inainte de transformare intr-un serviciu si nu acceptam ca realista actiunea Ministerului Administratiei si Internelor de transformare a Agentiei intr-o Directie in cadrul M.A.I.
Pana la aceiasi data asteptam finantarea programelor depuse de CIADO atat la cabinetul prim-ministrului in luna aprilie 2010, Ministerul Administratiei si Internelor luna aprilie 2010, repartizarea integral a fondurilor conform legii 381/2006 catre Agentia Nationala Antidrog. HG privind Planul National de Actiune Antidrog pentru anul 2011 (singura tara din UE ce nu are planul de actiune aprobat in contextul in care anul 2011 a inceput) şi explicatii ale Ministerului Sanatatii privind repartizarea fondurilor din taxa pe viciu pentru campanile de prevenire a consumului de droguri, alcool si tutun in anul 2011 precum si probele (video si foto) a programelor nationale pe combatere din 2010 pe care le asteptam ca raspuns din luna august.
CIADO Romania isi va pozitiona discursul cu ambasadorii şi presa interna si internationala in functie de solutionarea celor mai sus prezentate. Consideram ca am dat dovada de responsabilitate si discernamant dar a venit momentul cand trebuie sa actionam ca urmare indiferentei unor autoritati ce trebuie sa fie responsabile fata de esecurile Romanei de gravele prejudicii aduse poporului roman prin actiunile lor ca responsabili in anumite functii de decizie. Va asiguram ca CIADO are capacitatea necesara de a initia actiuni de anvergura, avand pana in acest moment peste 1,5 milioane de participanti directi la programele si proiectele noastre din ultimii 3 ani, iar relatiile internationale construite responsabil pot determina o reactie a presei si a opiniei publice pe masura asteptarilor noastre lucru dovedit de altfel CIADO avand peste 1.700 de stiri alocate in ultimii trei ani atat pe plan intern cat si international.
Declaratiile politice ale unor ministri privind faptul ca Romania si-a securizat granitele, sunt doar afirmatii in contextul in care toate rapoartele institutiilor international din ultimii trei ani constata cresterea traficului de persoane, droguri si arme se face prin aceste granite securizate. Tarile membre ale UE nu au obligatia de a trimite politisiti de frontiera sau vamesi intr-o tara de granita ci responsabilitatea apartine fiecarui stat membru de granite a UE. – www.promptmedia.ro