96004 – 22112010 – Uzina Dacia a dat Loganuri moca pentru cinci şefi din poliţie, scrie Jurnalul de Argeş. Comisarul şef Dan Nicolae, din cadrul IJP Argeş, a cerut oficial directorului general al uzinei Dacia-Renault, Jerome Olive, să retragă Loganurile date, spre folosinţă personală şi gratuită, unor şefi şi şefuleţi din poliţie. S-a descoperit că până şi Olteanu, şoferul comandantului, primise un Logan moca. De parcă ar fi fost vorba de Ilie Năstase sau Gică Hagi şi era o onoare pentru uzina de la Colibaşi
să promoveze brandul Dacia, prin şoferul comandantului. Prin urmare, pe data de 25 octombrie a.c, şeful IPJ Argeş a trimis o adresă fără echivoc în care cerea conducerii de la Dacia Renault să retragă autorismele date, spre folosinţă personală, către unele cadre din IPJ Argeş, pe motiv că se “încalcă flagrant Legea 360/2002 privind statutul poliţistului”. În traducere liberă, afacerea mirosea puţin a şpagă, de vreme ce autoturismele nu erau la dispoziţia instituţiei, ci exclusiv a respectivilor poliţişti. Care le mai dădeau şi nevestelor sau copiilor să le conducă, fiindcă Loganurile trebuiau rulate în familie, nu?
Cum a descoperit potlogăria şeful poliţiei – Trebuie spus că şeful IPJ Argeş, comisarul Dan Nicolae, a aflat absolut întâmplător că prim-adjuncţii săi şi alţi câţiva şefi beneficiau de autoturisme Logan moca de la Colibaşi. În luna noiembrie, în judeţul Argeş au venit trei comisii de evaluatori de la UE pentru verificarea îndeplinirii criteriilor pentru spaţiul Schengen. Ca o paranteză, Argeşul, împreună cu Bucureştiul şi Iaşiul, sunt printre primele judeţe care vor fi evaluate pe Schengen. În acest context, al sosirii la IPJ Argeş a unor delegaţii foarte importante nu doar pentru viitorul judeţului, ci şi al ţării, comisarul şef Nicolae a îndrăznit să solicite directorului Gabriel Sicoe, de la departamentul Resurse Umane, de la Dacia, un Duster pentru transportul oficialilor UE, pe perioada şederii lor în Argeş. “Ştiţi, e cam greu să mai obţin aprobare pentru încă o maşină, domnu’ comandant! Sunt deja foarte multe maşini date de uzină către poliţişti…” Să cadă cerul pe comandantul Dan Nicolae, la auzul unei asemenea veşti. “Am crezut, că ştiţi…”, a continuat oarecum jenat directorul Sicoe, când a realizat că şeful IPJ Argeş habar n-avea de autoturismele date de uzină subordonaţilor săi. Întors la Piteşti, Nicolae a băgat toată conducerea inspectoratului în şedinţă şi aşa a descoperit ce n-a văzut nici Parisul. Că cei doi prim-adjuncţi ai săi, comisarii şefi Costel Nedelescu şi Petre Ioniţescu, şeful Poliţiei Rutiere, Marian Badea, dar şi şefii poliţiilor din Mioveni şi Curtea de Argeş, Cristian Mihalcea, respectiv Ionel Ispir, primiseră Dacii moca de la uzina Colibaşi. Plus driver-ul Olteanu, ca şofer al şefului de inspectorat, şi om cheie în viziunea staffului de la Dacia Renault.
Dan Nicolae i-a cerut lui Jerome Olive să retragă Daciile moca – Luând actele la puricat, şeful IPJ Argeş a descoperit ditamai găinăria. Şi anume că, anul trecut pe vară, adjuncţii săi au mers până acolo încât au luat ştampila instituţiei şi au făcut fiecare câte o adresă în care i-au cerut directorului Jerome Olive de la Dacia să le aprobe câte un Logan pentru folosinţă personală. Altfel spus, comisarii Nedelescu şi Ioniţescu au cerut maşini pentru uzul personal, folosind ştampila instituţiei. Fără să-l informeze pe şeful de inspectorat, ca şi cum n-ar fi lucrat într-un sistem cu ierarhie militară, ci la un coafor de cartier, că tot are soţia comisarului şef Nedelescu aşa ceva în dotare. Asta a pus capac la tot şi la toate şi a culminat cu adresa oficială a şefului IPJ Argeş prin care acesta a cerut ca uzina Dacia să retragă respectivele maşini date “spre folosinţă personală” unora dintre comandanţi, pe motiv că un asemenea cadou nu e conform cu demnitatea şi statutul unor funcţionari cu statut special cum sunt poliţiştii. Ce a stat la baza acestei solicitări, a spus însuşi comisarul şef Dan Nicolae: “Am aflat de acest lucru acum două săptămâni, cu totul întâmplător, şi am făcut o adresă către Uzină prin care am solicitat retragerea maşinilor. Nu e normal ca unii să beneficieze gratuit de maşini şi alţii nu. Eu vin la serviciu cu maşina personală, plătesc RCA, ITP, taxa de drum. Să folosească maşinile de serviciu sau, dacă nu le convin acestea, să vină cu cele personale, aşa cum fac şi eu”, a încheiat Dan Nicolae.
Directorul Sicoe o dă cotită. Tice că Loganurile au fost retrase “pentru revizie” – Gabriel Sicoe, directorul de resurse umane de la Dacia n-a suflat nimic de faptul că respectivele maşini au fost retrase pe motiv că încalcă flagrant Legea 360/2002 privind statutul, demnitatea şi deontologia poliţistului. A inventat un alt motiv prin care să nu şifoneze nici imaginea uzinei Dacia care a uzat de un obicei pur balcanic, acela de a-i unge pe unii dintre şefii poliţiei argeşene cu câte un Logan la scară: “IPJ Argeş a predat maşinile pentru revizie, şi acum aşteptăm o propunere din partea dânşilor, în sensul continuării colaborării dintre cele două instituţii”. Colaborarea va continua numai dacă uzina Dacia va da maşinile la dispoziţia exclusivă a IPJ Argeş şi nu a unor persoane particulare cu uniformă de poliţist, care să le dea mai departe soţiilor sau copiilor. Raţionamentul comisarului şef Dan Nicolae este ca maşinile respective, în caz că Dacia – Renault va agrea propunerea, să ajungă la cei care au nevoie, într-adevăr, de ele. Adică la serviciile operative sau la şefii de poliţii orăşeneşti care fac naveta zilnic de la Piteşti, cum e cazul comisarului şef Cecilia Tatia, care se deplasează zilnic la Costeşti sau al comisarului şef Marian Dorojan, care face naveta zilnic la Câmpulung Muscel.
Obiceiul e vechi, doar personajele altele – Acest obicei al Daciilor moca, oferite cu mărinimie de uzina de la Colibaşi unor boşi din poliţia argeşeană nu a început cu comisarii şefi Nedelescu şi Ioniţescu. El a fost împământenit încă din 2002, de pe vremea când comandant al IPJ Argeş era actualul chestor Ion Stoica, cu adjuncţii săi Eduard Ardelean şi Costel Nedelescu. Apoi a fost preluat şi în mandatul lui Marian Orjanu şi Gabriel Şerbănescu, perpetuându-se până în ziua de azi, când a fost stopat de comisarul şef Dan Nicolae. A doua observaţie e că întreţinerea maşinilor primite moca de la Dacia, precum şi alimentarea lor cu carburanţi şi lubrifianţi erau asigurate din banii celor care le foloseau şi nu din bugetul IPJ Argeş. De altfel, acesta e şi “argumentul” – cheie pe care îl tot vântură poliţiştii aflaţi în culpă, anume că băgau benzină şi cumpărau filtre de ulei din banii lor. Asta ar mai fi lipsit, ca uzina să le mai plătească şi carburantul, după ce că oricum le dăduse autoturismele moca. Sau, mai grav, carburantul pentru autoturismele folosite de neveste şi de copii să fie decontat din bugetul Inspectoratului. – www.promptmedia.ro