Acasă Uncategorized Bucuresti: Stop abandonului şcolar

Bucuresti: Stop abandonului şcolar

DISTRIBUIȚI

94763 – 12102010 – Unul din cinci copii din România renunţă la şcoală, potrivit statisticilor. În acest context, Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor (FDP) vine în ajutorul copiilor cu risc de abandon şcolar, printr-un proiect care îşi propune să prevină rata părăsirii timpurii a sistemului de învăţământ în Bucureşti, Dâmboviţa, Cluj şi Galaţi, în următorii trei ani.

Proiectul “Parteneriat multiregional pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii” se adresează copiilor care fac parte din grupuri defavorizate, dar şi părinţilor acestora. Sunt vizaţi mai ales elevii de etnie romă sau cei cu o situaţie socio-economică dificilă (venituri scăzute, familii monoparentale, dezorganizate, părinţi plecaţi la muncă în străinătate). În cadrul programului, copiii vor beneficia de servicii de orientare şi consiliere, dar şi de burse de studiu. Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor va iniţia un program de tip „Şcoală după Şcoală” şi va dezvolta parteneriate cu şcoli şi cu instituţii care se implică în prevenirea abandonului şcolar.

În plus, FDP va organiza caravanele elevilor, pentru stimularea participării şcolare, dar şi ateliere de lucru interactive cu participarea personalului instituţiilor de învăţământ sau care oferă servicii sociale. Proiectul se realizează în patru regiuni din România (Bucureşti-Ilfov, Nord-Vest, Sud-Muntenia, Sud-Est).

Intervenţia are o durată de trei ani (până în august 2013) şi este implementată de FDP în parteneriat cu filialele sale din Cluj şi Dâmboviţa, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3, inspectoratele şcolare judeţene din Cluj şi Dâmboviţa, Fundaţia Inimă de Copil, CDO Opere Sociali (Italia) şi organizaţia Sotas (Lituania).

Bugetul total al proiectului este de 12.622.469 lei. www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.