Acasă Uncategorized Bruxelles: Peste 35.000 de europeni au murit in accidente rutiere anul trecut

Bruxelles: Peste 35.000 de europeni au murit in accidente rutiere anul trecut

DISTRIBUIȚI

94857 – 14102010 –  Deputata europeană Adriana Ţicău a participat săptămâna aceasta la conferinţa  intitulată „Pentru un spaţiu european de siguranţa rutiera” organizată la Bruxelles de Comisia Europeana si de Preşedinţia belgiană a Consiliului UE cu ocazia „Zilei europene pentru siguranţa rutiera” (13 octombrie).

Vice-preşedinta Comisiei TRAN a subliniat faptul că, „deşi unele state membre ale UE au făcut progrese semnificative pentru reducerea numărului de accidente rutiere, rezultatele obţinute nu sunt satisfăcătoare. Este îngrijorător faptul că în 2009 peste 35 000 de cetăţeni europeni şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere. Dacă ne gândim că în UE sunt oraşe mici care au o populaţie de 35000 de locuitori, am putea considera că, anual, populaţia unui astfel de oraş dispare. Dacă la acestea adăugăm şi cele aproximativ 1,7 milioane de persoane care au fost rănite în accidente rutiere şi costurile directe şi indirecte  suportate de societate (aproximativ 130 miliarde de euro în 2009), reiese foarte clar necesitatea adoptării urgente a unor măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere”.

Statisticile recente arată că în UE cel mai mare număr de accidente mortale survin pe drumurile urbane şi rurale (44% şi, respectiv, 56%, în comparaţie cu 6% pe autostrăzi). De aceea, Parlamentul European şi Comisia  Europeana, împreună cu Statele Membre caută soluţii pentru extinderea treptată a principiilor gestionării siguranţei infrastructurii la reţelele de drumuri secundare din statele membre, evident respectând principiul subsidiarităţii.

În cadrul conferinţei, o atenţie specială a fost acordată participanţilor vulnerabili la trafic. Bicicliştii şi pietonii reprezintă 27% din numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere, iar dacă adăugam la aceştia şi motocicliştii,  procentul se ridică  la  45%, iar în zonele urbane procentele sunt mult mai mari. „Consider că autorităţile locale şi naţionale trebuie ca, atunci când amenajează infrastructura pentru transport rutier, să ţină cont de necesităţile specifice ale tuturor categoriilor de participanţi la trafic, inclusiv a persoanelor vârstnice şi a persoanelor cu dezabilităţi. De asemenea, educaţia participanţilor la trafic trebuie să facă parte dintre preocupările autorităţilor”, a declarat europarlamentarul Adriana Ţicău.

Pentru creşterea siguranţei rutiere Statele Membre pot introduce Sisteme Inteligente pentru Transport (sistemul eCall, sisteme de monitorizare a traficului, sisteme de colectare automata a taxelor pentru accesul la infrastructura) şi sunt obligate să ţină cont de siguranţa traficului rutier incă din fazele de proiectare ale infrastructurii rutiere. De asemenea, Parlamentul European şi Consiliul UE se află într-un proces de negociere pentru adoptarea Directivei privind urmărirea transfrontalieră pentru conducerea sub influenţa alcoolului, depăşirea vitezei legale, trecerea pe culoarea roşie a semaforului şi neutilizarea centurii de siguranţă.

În anul 2000, UE şi-a stabilit obiectivul de a reduce la jumătate numărul accidentelor rutiere până în 2010. Pentru această perioadă, deşi marea majoritate a statelor membre au făcut progrese în acest sens, ele nu sunt satisfăcătoare, numărul deceselor datorate accidentelor rutiere  scăzând doar cu 36%. În perioada 2001 – 2009, România şi Malta au continuat să înregistreze creşteri ale numărului de accidente rutiere de 14%, respectiv 15%. De aceea, Comisisa Europeana a propus recent noi „Orientări privind siguranţa rutieră pentru perioada 2011-2020”.

În ultimele 12 luni, în România, numărul deceselor datorate accidentelor rutiere  a scăzut cu 9%. . www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.