153417 – 20022020 – Într-un comunicat de presă comun, birourile de presă a cinci instituții – STS, SRI, IGSU, IGPR și IGJR – fac apel la responsabilitate și explică ce presupune, din punct de vedere al resurselor umane și materiale, o intervenție în cazul unui apel la numărul unic de urgență 112, precum și conștientizarea faptului că apelarea falsă poate împiedica sau întârzia salvatorii să ajungă la o persoană aflată în real pericol.
- 8 secunde a durat apelul la 112 prin care un bărbat amenința că a pus o bombă la un mall din București
- 5 instituții au intrat în alertă
- 100 de specialiști s-au mobilizat la fața locului
- 2 ore a durat intervenția echipajelor
- peste 1.000 de persoane au fost evacuate din mall.
Apelul la 112 a fost făcut la ora 12:17:59 de pe o cartelă prepay. Sub umbrela anonimatului au fost alertate inutil echipajele de intervenție, activitatea și traficul în zona au fost perturbate. Cei evacuați au trăit momente de panică, iar acum Poliția face cercetări pentru a stabili cine se face vinovat.
Apelarea numărului unic de urgență 112 în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale. Apelarea falsă poate irosi clipe din viaţa altei persoane care sună după ajutor, poate împiedica sau întârzia salvatorii să ajungă la un om aflat în pericol și, uneori, acel om poate fi cineva drag ție!